Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wonen op Trinidad (POS)

  • Patrick Vos

    Hallo,

    Ik heb een aanbieding gekregen om per 1 feb 2006 te gaan werken op Trinidad (Port of Spain). Kan iemand mij hierin adviseren? M.a.w. wat zijn de positieve aspecten en wat zijn de negatieve aspecten van leven op Trinidad? Hoe hoog zijn de kosten van levensonderhoud vergeleken met Nederland? Hoe veilig is Trinidad? Wanneer ik besluit het aanbod aan te nemen dan verhuis ik met mijn gezin (vrouw en 1 kind van 2 jaar) naar Trinidad voor een periode van 2 jaar, veiligheid in deze gaat boven alles!

    Alvast bedankt voor jullie advies!!!

    Groeten Patrick

  • Tomás webmaster TnT.pagina.nl

    Hoi Patrick,

    Trinidad is een geweldig mooi land om te gaan werken en het is er best veilig voor ex-pads. Je zou een huis kunnen nemen in St Ann's. Best veilig met buurt bewaking en een slagboom.

    Negatief: Er zijn de laatste 3 jaar heel veel kidnappings geweest maar naar mij mening uitsluitend lokale (rijkere) famillies zijn daar de dupe van geweest. Het is wat dat betreft wel een heel slecht jaar geweest. Het lijkt er wel op dat ze er veel tegen aan het doen zijn.

    Scotland Yard & FBI zijn voor miljoenen ingehuurd en er zijn recent veel arrestaties geweest. Maar nogmaals Buitenlandse werknemens zijn daar dus geen ‘targets’ in.

    Het naar WK gaan zal ook alleen maar positief werken om de nationale identiteit.

    Let gedurende Carnaval op met hoeveel collega's & vrienden je bent en tussen welke bands je mee loopt.

  • Patrick Vos

    Hoi,

    Bedankt voor deze informatie! Is het zo dat mijn vrouw aen kind alleen de straat op kunnen om te shoppen?

    Groeten Patrick

    Tomás webmaster TnT.startpagina.nl schreef:

    >

    > Hoi Patrick,

    >

    > Trinidad is een geweldig mooi land om te gaan werken en het

    > is er best veilig voor ex-pads. Je zou een huis kunnen nemen

    > in St Ann's. Best veilig met buurt bewaking en een slagboom.

    >

    > Negatief: Er zijn de laatste 3 jaar heel veel kidnappings

    > geweest maar naar mij mening uitsluitend lokale (rijkere)

    > famillies zijn daar de dupe van geweest. Het is wat dat

    > betreft wel een heel slecht jaar geweest. Het lijkt er wel op

    > dat ze er veel tegen aan het doen zijn.

    > Scotland Yard & FBI zijn voor miljoenen ingehuurd en er zijn

    > recent veel arrestaties geweest. Maar nogmaals Buitenlandse

    > werknemens zijn daar dus geen ‘targets’ in.

    > Het naar WK gaan zal ook alleen maar positief werken om de

    > nationale identiteit.

    >

    > Let gedurende Carnaval op met hoeveel collega's & vrienden je

    > bent en tussen welke bands je mee loopt.

  • Tomastrinidad-tobago.pagina.nl

    Ja overdag natuurlijk

    Er word daar verder ook veel op z'n amerikaans in malls ge shopped .

    Daar is altijd zeer veel bewaking bij winkel centra's.

    Alleen moet je laat in de avond op sommige plaatsen een beetje opletten (bv savannah) , maar je collega's zullen je best wel informeren. Ook op je auto dat ie niet gejat wordt. Bij de malls gebeurt dat niet zo gauw .

    Ik heb het hele land rondgereden, vaak ook snachts en er is nooit wat gebeurt.

    Maar ik zou nu bij een verdacht busje in het donker op een rare plek in het land niet meer de weg vragen, zoals ik vroeger wel gewoon deed. Er is dit jaar dus wel een echte crime wave (geweest?) en het is slechts enkele weken rustig. Het zou ook helpen als er in Venezuela weer eens een normale president komt en gezonde economie.

    Afijn Nederland is zeker ook niet alles, ik zou zeker gaan en ook niet meer terug komen ook !

    Prachtig land, je kan er heerlijk en best goedkoop uit eten, en voor bijna niks naar Tobago vliegen of goedkoop naar Guyana als je weer iets anders wilt zien en avontuurlijk bent ingesteld. Verder kan je ook soms lekker in Caracas shoppen allemaal erg dichtbij. Economie groeit daar goed en geweldige mensen. Meest verschillende culturen op de m2 ter wereld denk ik.

    Bofkont ;)

  • ron

    Qua flora en fauna is Trinidad werkelijk prachtig.

    Ook de doorsnee Trinidadian zijn warme en vriendelijke,zoals gebruikelijk in de west indies,mensen.

    Tomas weet er veel meer van dan ik natuurlijk.

    Qua veiligheid moet ik je,en zeker gezien je met vrouw en klein kindje gaat,het ontraden,het is een behoorlijk avontuur.

    Voor mezelf lees ik elke dag de online kranten vanTrinidad zoals op:

    http://www.trinidadexpress.com/

    Wat Tomas zegt is beslist waar: Trinidad zit helaas in een neerwaartse spiraal van “crime & murders”,aangezien ik er vanuit gaat dat je geen Trini's zelf persoonlijk kent zoals familie e.d.zou ik hier heel goed over na denken.Om Trinidad te vergelijken met Nederland is denk ik ondoenlijk,economisch is het helaas bar slecht en zijn veel mensen overleverd aan “wat ze op straat tegenkomen”.

    Het winkelen op zich is een belevenis,je moet er wel tegen kunnen regelmatig langdurig te worden aangestaard,vooral in POS,althans 5 jaar geleden,was een blanke,en zeker in mijn geval met een zwarte vrouw EN een klein kindje,een grote attractie en rather unique.

    Laat je van A tot Z informeren,lees de kranten,raadpleeg ambassades

  • Tomás webmaster TnT.pagina.nl

    Nou Ron er is een hoop veranderd in 5 jaar.

    Maar 5 jaar geleden werd ik ook zeker niet aangestaard.

    wellicht een paar keer op een marktje in Chaguanas.

    En er zijn zeker ook veel witte Trini's.

    Ik denk dat het zeker voor een buitenlander helemaal niet zo gevaarlijk is en er zijn echt duizenden ex-pads die er wonen uit europa veel in de olie industrie maar ook IT telecom etc. Wel moet je je zeker goed laten informeren maar dat geld voor elke verhuizing.

    Afijn de kranten daar laten je inderdaad een hoop crime zien, maar kranten daar zijn zoiezo wat meer van dat soort onderwerpen daar. ron schreef:

    >

    > Qua flora en fauna is Trinidad werkelijk prachtig.

    > Ook de doorsnee Trinidadian zijn warme en vriendelijke,zoals

    > gebruikelijk in de west indies,mensen.

    > Tomas weet er veel meer van dan ik natuurlijk.

    > Qua veiligheid moet ik je,en zeker gezien je met vrouw en

    > klein kindje gaat,het ontraden,het is een behoorlijk avontuur.

    > Voor mezelf lees ik elke dag de online kranten vanTrinidad

    > zoals op:

    >

    >

    > http://www.trinidadexpress.com/

    >

    > Wat Tomas zegt is beslist waar: Trinidad zit helaas in een

    > neerwaartse spiraal van “crime & murders”,aangezien ik er

    > vanuit gaat dat je geen Trini's zelf persoonlijk kent zoals

    > familie e.d.zou ik hier heel goed over na denken.Om Trinidad

    > te vergelijken met Nederland is denk ik ondoenlijk,economisch

    > is het helaas bar slecht en zijn veel mensen overleverd aan

    > “wat ze op straat tegenkomen”.

    > Het winkelen op zich is een belevenis,je moet er wel tegen

    > kunnen regelmatig langdurig te worden aangestaard,vooral in

    > POS,althans 5 jaar geleden,was een blanke,en zeker in mijn

    > geval met een zwarte vrouw EN een klein kindje,een grote

    > attractie en rather unique.

    >

    > Laat je van A tot Z informeren,lees de kranten,raadpleeg

    > ambassades

  • Patrick

    Veel tegenstrijdige berichten. Misschien dat iemand me kan vertellen wat een veilige buurt is om te wonen.

    Gr PAtrick

  • ron

    Vreemd,dan zal het wel geweest zijn omdat we als interracial couple over straat liepen + nog een baby er bij ook.Wat een veilige buurt is om in te wonen kan ik je geen antwoordt op geven,misschien tomas.

  • Tomás webmaster TnT.pagina.nl

    Een hele veilige buurt is st Ann's tot/met Maraval.

    Maar ''genieve" woont daar en kan je er meer info over geven.

    Ik ken wel iemand die daar een daycare center heeft.

    Je moet daar door een slagboom en het ligt op een heuvel ( er dus maar een paar wegen in en uit de buurt) Ook prettig is dat het in de zomer maanden wat koeler is, zal ik wel op letten of je huis wat ‘'breeze’' krijgt aangezien de zomermaanden wel wat warmer zijn.

    gr,

    T

  • Genevieve

    Hi Patrick,

    Vraag, voor wie kom je werken en weet je wat je budget is voor woning,auto, en wordt school ook betaald?? ALtijd erg belangrijk.Weet ik zelf uit ervaring, wij zijn zelf een paar jaar ‘expat’ geweest.

    Wij wonen zelf in St.Anns, een heerlijke buurt. Wij zelf wonen niet in een Compound, maar in een woonwijk.Maar toevallig begin ik zeer binnenkort aan een nieuwe baan, als real estate agent, dus als je mij laat weten waar je naar kijkt kan ik je binnenkort, lees volgende week, alvast wat toesturen.

    Er is inderdaad ‘crime’ maar waar niet. In Ned. moet je ook voorzichtig zijn. Je gaat niet om 9 uur ‘savonds in je eentje door de stad lopen,hier ook niet. Een hoop Trinis kunnen een heel verhaal gigantisch ’opblazen', moet er altijd om lachen zelf.Maar je moet goed op je hoed zijn. Verder is het hier heelijk wonen, er is een hoop te doen, ik heb wat geschrven in ‘things to do’. Ik ken een aantal preschools, Montesori scholen hier, ik neem aan dat jullie geen belangstelling zullen hebben voor lagere scholen.

    Wat in de lokale kranten staat moet je niet altijd geloven, dat doe je in Ned ook niet. Je kunt hier een te gekke tijd hebben, ik ken een helehoop ‘expats’ die hier niet meer weg willen.

    Je kunt mij ook emailen op mijn hotmail account en kunnen we verder mailen, ik kan je dan ook bijv. mij telefoonnumer geven als je eens zou willen bellen.

    Hoop dat ik je hiermee wat gerustgesteld hebt en wat van je te horen.

    Prettig weekend.

    Genevieve