Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

nederlanders met drugs in Tobago

• Kim

Even voor de goede orde Ron, de Nederlandse overheid doet er NIET alles aan om de drugs tegen te houden. Als ze dat zouden doen zouden ze zich i.p.v. op Schiphol en Hato, op Rotterdam en de zuidelijke landsgrens met België concentreren, met andere woorden op de 95% van de drugs die via Nederlandse en andere Europese havens ons land binnenkomt. Dat doen ze niet omdat er veel minder eer te behalen valt en omdat het meer geld kost. Het staat goed in Nederland als ze weer een paar Antilliaanse bolletjesslikkers oppakken omdat de meeste Nederlanders dan denken: Goedzo, pak die crminele Antillianen maar hard aan, en de regerende partijen hebben weer wat stemmen voor de volgende verkiezingsronde veiliggesteld. Als het ze echt om het tegenhouden van de drugs te doen was zouden ze alle containers scannen die via schepen of vrachtwagens Nederland binnenkomen en er met honden langsgaan. Maar zoals ik al zei: dit is te duur en er valt niet genoeg eer aan te behalen. Bovendien zijn er niet weinig overheidsambtenaren die aan deze handel via steekpenningen zoveel geld verdienen dat ze het echt niet aan banden gaan leggen. Jawel, ook in Nederland gebeurt dit.

En over het vraag en aanbod debat: als er geen vraag was naar cocaine, zou er geen handel en geen productie zijn. Bovendien het is een bewezen feit dat de grootste afzetmarkt van drugs als cocaine zich in Westerse landen bevindt (Noord-Amerika en Europa), en niet in het Caribisch gebied.

• ron

Afzetmarktland of land van herkomst , wat is erger ?

• Curasoleno

Zonder afzet geen land van herkomst he Ron?

Trouwens Nederland staat bekend als land van herkomst van XTC etc.

Misschien moet daar ook sterker tegen worden opgetreden en tegen als die drugsgebruikers in NL en Europa. ipv onschuldige reizigers vluchten te weigeren of onbeschoft tegen doen door de Douane!

• Curasoleno

Idd blanke mensen mogen allemaal doorlopen en donkere mensen worden eruit gehaald.

Het klopt wel dus. Je wordt er uit gehaald er word geen reden gezegd. Opeens ben je een bolletjesslikker en dan moet ik opeens mijn onschuld bewijzen terwijl de douane niet kan zeggen waarom ik schuldig ben. Dan moet ik naar een ziekenhuis voor een scan die ik moet betalen en dan als ik onschuldig ben heb ik mijn vlucht gemist en kreeg ik van de KLM geen geld terug! Idd.

Of studenten die in NL studeerde en met kerst naar Curaçao wilde werden niet toegelaten omdat hun ouders de tickets hadden gekocht!

Sorry Ron als NL en Europa geen drugs wilde zouden wij het hier niet hebben!

Idd een paar eilandgenoten meeste smokkelaars zijn Nederlanders en Oost-Europeanen en afrikanen.

Zoals ik al zei je mist je vlucht en kan naar je geld fluiten! Zo gebeurt het.

Idd zolang het rijke westen veel geld wil betalen voor harddrugs zal je het blijven houden ja helaas maar waar.

Ron schreef:

>

> Listen,

>

> Als er ALLEEN MAAR donkere mensen uitgehaald worden klopt dat

> zeker niet.

>

> Als er mensen uitgehaald worden,die naderhand onschuldig

> blijken en hun vlucht missen,en het maar uit moeten

> zoeken,klopt ook niet.

>

> Je zegt:"jullie willen drugs hebben,en jullie willen het

> consumeren",hier klopt geen fluit van,ik weet beroepsmatig

> dat er een grote mix is van gebruikers van diverse

> afkomsten.En ook al wil een land het hebben,die rotzooi heeft

> een fatsoenlijk mens gewoon bij zich te houden.

>

> Ik voel me hier aangesproken.

>

> Een “paar” eilandgenoten ???

>

> Je hebt wat cijfers gemist de laatste jaren denk ik.

>

> Ik vindt het zeer kinderachtig om vinger te gaan wijzen wat

> nederland en nederlanders wel of niet fout doen in deze

> discussie,het gaat er om dat de Ned.overheid er alles aan

> probeert te doen om dit gif uit het land te houden.

>

> Nogmaals: onterecht en onschuldig en vlucht gemist ? Dan moet

> er een vergoeding komen.

>

> Echt en alleen maar donkere mensen er uit gehaald wat velen

> beweren ?

> Zet iemand onafhankelijk zonder vooraankondiging,en laat deze

> een aantal weken meedraaien beroepshalve met een leugentje om

> bestwil.

>

> Feit blijft dat ook jij hier een erfenis hebt van wat

> S.O.M.M.I.G.E.N. van jou EIGEN LANDGENOTEN hebben gedaan cq

> doen,het importeren van dodelijke hard-drugs,mooier kan ik

> het niet maken.

>

> Maar dit is een eindeloze discussie,ik vrees dat harddrugs

> altijd zal bestaan.

> Nu heb ik het nog geen eens over de troosteloze situatie qua

> werk en inkomen op Curacao voor sommigen bijvoorbeeld,dit

> heeft weer tot gevolg dat het “ik neem de gok” komt

> kijken,vaak eindigend achter tralies,met alle dramas van dien.

>

> Ik begrijp jou,begrijp jij mij ?

• ron

OK Curasoleno.

• Curasoleno

Kilo's cocaïne op marinefregat

De marechaussee op Curaçao en de marine hebben begin december op het Nederlandse fregat Tjerk Hiddes meerdere kilo's cocaïne aangetroffen. Er zijn nog geen aanhoudingen verricht. Dat heeft de marechaussee donderdag bekendgemaakt.

De marechaussee en marine troffen de verborgen cocaïne aan op 7 december vorig jaar toen het schip bij Curaçao lag. Het schip was daar voor vier maanden in het kader van drugsbestrijding. Op 19 december kwam de Hr.Ms. Tjerk Hiddes terug in de haven van Den Helder.

De marechaussee wil niet zeggen hoeveel cocaïne precies is aangetroffen, waar de drugs zijn gevonden en of de vondst toeval was of naar aanleiding van een tip.

De drugsvondst brengt de Koninklijke Marine ernstig in verlegenheid. Dat gebeurt niet voor het eerst. In 1998 werd een omvangrijke cocaïnesmokkel ontdekt waarbij mariniers 125 kilo cocaïne hadden gesmokkeld aan boord van Orion-patrouillevliegtuigen. Het gerechtshof in Amsterdam veroordeelde de drie hoofdverdachten in 2000 tot celstraffen van zeven tot acht jaar.