Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

3 maanden Trinidad & Tobego

  • Eline

    Hallo allemaal,

    Mijn kersverse man en ik gaan van november 07 t/m januari 08 naar Trinidad & Tobego voor mijn zijn werk. Ik ga mee omdat ik nog nooit zo'n buitenlandervaring heb opgedaan en dit toch wel een ‘ once in a lifetime chance’ is! Huisvesting e.d. wordt door zijn werkgever geregeld, dus daar hebben we gelukkig geen zorgen over.

    Ben erg nieuwsgierig naar ervaringen van mensen in Trinidad & Tobego, zowel tips voor hotspots als dingen waar we op moeten letten. Ik zal overdag er veel alleen op uit trekken en ben benieuwd of dit voor een vrouw alleen (24) wel safe is e.d.

    Dus wie heeft voor mij wat meer informatie?

    Groetjes Eline

  • Genevieve

    Hi Eline,

    Waar gaan jullie wonen? Als je een auto hebt kun je overal naar toe gaan. Ik zou zeker niet in allerlei taxi's gaan zitten alleen als buitenlandse voruw.

    Als je nog meer info wilt hebben, kun je mij privemailen.

  • Eline

    Hoi Genevieve,

    Ik zal t.z.t. jou zeker nog eens mailen! Ik begrijp dat jij daar ook woont? We weten nog niet waar we terecht gaan komen, dat horen we nog. Is het openbaar vervoer wel safe of is dat ook af te raden? Hangt het ook af van waar je zit of iets wel of niet raadzaam is om te doen, of is het over het algemeen niet zo veilig voor buitendlandse vrouwen alleen? Als je meer info hebt: graag!!! Wil graag alles weten, we weten pas sinds maandag dat we gaan dus het is nog erg nieuw allemaal.

    Groetjes Eline

  • genevieve

    Hi,

    Ik woon hier.

    Openbaar vervoer hebben we hier niet, wel taxi's en maxi taxi's die kun je langs de kant van de weg aanhouden en je zit met nog 4 anderen in een taxi en 15 anderen in een maxi. Je moet er van houden, ik vind het niet geweldig en ik heb het een tijdje moeten doen. Ik raad aan om een auto te huren/krijgen van je man's baas!!!

    Als je in POS zit valt het op zich wel mee om overal naar toe te gaan. Je kunt wel met de taxi, maar mijn persoonlijkr mening is dat als je een auto hebt je zelf dingen kunt doen en je bent afhankijk van anderen.

    Het is hier niet onveilig, maar zoals met alles, goed opletten en geen gekke dingen doen.

    Ik ben een blanke voruw en ga overal heen, maar ik altijd goed rond, houd mijn tas goed bij me. Ik ga ook heel regelmatig ‘downtown’, en heb nooit problemen ghad, ik ga tijdens de kerst periode en Carnival, dit zijn de 2 drukkste tijden en je hebt groote kans dat je tas wordt weggepakt, maar dat is mij nooit overkomen.

    We hebben zelf in Montego Bay gewoond en dat vond ik veel onveiliger wonen en winkelen dan hier.

    Als je weet waar jullie gaan wonen en werken kan ik je meer info geven over de plaats.

    Gr.Genevieve

  • Eline

    Zodra ik weet waar we terecht komen, laat ik het zeker weten! Fijn om iemand ‘te vinden’ die er al wat meer vanaf weet!

    Het is logisch dat je goed moet uitkijken voor berovingen e.d. (maar dat moet je in A'dam ook!), hoewel ik ook wel denk dat dat te maken heeft met hoe je zelf over straat loopt. Als je je redelijk als een ‘local’ gedraagt en niet teveel de toerist uithangt, moet het wel goedkomen! Het gaat me er meer om dat je niet continue wordt lastiggevallen/aangesproken of dat je echt een groot risico op beroving loopt.

    Ik hoop ook dat we een auto krijgen, anders idd. maar huren. In een eerder bericht zag ik dat je min. 25 jaar moet zijn om een auto te huren, zijn wij nog niet (24). Denk je dat dat problemen oplevert? Is een internationaal rijbewijs dan een oplossing?

    Ik hoor graag van je!

    Ps. hoe lang woon je er al en hoe lang blijf je nog? Bevalt het?

  • genevieve

    Ik bne hier geboren, heb 14 jaar in Ned. gewoond, ben in ‘94 terug gekomen, kwam wel elke zomer en kerst voor vakantie, wij zijn voor mijn man’s werk op diverse car. eilanden geweest en kwamen weer terug in 2001 en gaan blijven hier voorlopig, als het goed is. We hebben hier alle twee lokaal een baan, kids gaan hier naar een lokale school.

    Als het bedrijf een auto voor je regelt moet het geen probleem zijn. Als je het zelf moet huren moet je geloof ik een hogere verzekerig betalen. Voor zover ik weet kun je gewoon met je Ned. rijbewijs hier rond rijden, officieel is het 3 maaden daaran moetje een lokale rijbewijs aanvragen, maar mijn man rijdt al 13jaar!!! rond met zijn Ned.!!!

    Eerlijk is eerlijk, iedereen loopt kans op beroving, bllank, zwart, lokaal, expat, toerist. als je gewoon goed oplet en geen gekke dingen doet…lokale mannen hier zijn gek op vrouwen, ze zullen naar je fluiten, sissen en soort van psssst geluid en family roepen, je loopt meestal gewoon door en zegt niets tegen ze, niet eens kijken. sommige zijn erg vriendelijk en zeggen goedendag en dan zeg ik ook goedendag terug, altijd netjes om beleefd te zijn.

    Het is hier erg leuk wonen is te best veel te doen. Wij houden ons goed bezig.

    Nogmaals, dir zijn mijn persoonlijke gedachten, anderen zullen ongetwijfled anders denken, niets mis mee.

    Ge.Genevieve

  • Eline

    Hoi Genevieve,

    Klinkt goed! Het is idd. waar dat het overal wat is en dat je zelf je verstand moet blijven gebruiken.

    Aandachttrekkerij is niet erg, dat kun je gewoon negeren (zoals jij ook doet ;-)

    Het zal straks wel even wennen zijn (cultuurshock), maar ook wel erg leuk. Ben erg benieuwd naar hoe het ons zal gaan bevallen.

    Jij bent in ieder geval een echte insider, dus als ik nog eens vragen heb, hoor je het wel!

    Groetjes Eline

  • Eline

    Hoi Genevieve,

    Ik weet inmiddels waar we terecht komen: Chaguanas. Daar gaan we als het goed is wonen en i.i.g. werken. Zegt dat je iets?

    Groetjes Eline

  • Genevieve

    Hi Eline,

    Chaguanas is wat wij noemen in Central Trinidad. Je hebt daarvandaan goede beschikkbaarheid naar Port of Spain en San Fernando. Niets mis mee.

    Ik raad je zeker aan om een auto of van de zaak of er een te huren daar. Ik neem aan dat het bedrijf waar je man gaat werken voor een woning zal zoeken. Zo niet laat me maar weten, ik ben makkelaar hier.

    Je bent wel dichtbij de Heineken Brouwerij!!!

    Weet je al waneer jullie komen?

    Gr. Genevieve