Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

4 maanden stage trinidad - heleboel vragen

  • Shantih

    Hallo,

    Ik ga samen met een vriendin 4 maanden op stage. Via via hebben wij een plek aangeboden gekregen, en deze bleek op trinidad te zijn.

    Zelf weet ik heel weinig over het eiland, dus er komen een heleboel vragen bij me omhoog!

    Hoe is het om daar als twee meiden 4 maanden te zitten? Zijn er veel jongeren op het eiland, kan je je dusdanig vrij bewegen dat je een leuk sociaal leven kan opbouwen?

    Is het echt zo gevaarlijk als de geruchten zeggen of is het maar een gerucht?

    We willen daar een autootje kopen, hoe moeilijk is het om links te leren rijden en is het verkeer echt zo een drama daar?

    Ik weet dat engels de voertaal is op Trinidad, maar zijn er mogelijkheden om spaanse les te nemen?

    Hoeveel kost het ongeveer een retourtje naar paramaribo?

    Is salsa les mogelijk? En is uitgaan wel verantwoord?

    Ik hou erg van surfen, is dit mogelijk op Trinidad?

    Hebben jullie andere tips voor ons?!

    Heel erg bedankt, we vertrekken al half februari en het is onwijs spannend!

  • frank van der heyden

    Hallo Shantih

    Wij zijn bezig met een tv-programma waarbij we mensen volgen op buitenlandse bestemmingen. Mogelijk gaan we ook naar Trinidad. Jullie vertrekdatum is voor ons wat vroeg, maar mochten jullie per ongeluklater gaan, geef ons dan even een seintje.

    Vriendelijke groeten

    Frank van der Heyden

    TVBV

    036-5241456

  • tomas

    sorry voor de late reply moest 2 x binnen een maand naar Trinidad.

    Hoe is het om daar als twee meiden 4 maanden te zitten? Zijn er veel jongeren op het eiland, kan je je dusdanig vrij bewegen dat je een leuk sociaal leven kan opbouwen?

    JAZEKER! heb je een rijbewijs ?

    Is het echt zo gevaarlijk als de geruchten zeggen of is het maar een gerucht?

    nee, ik vind het niet zo gevaarlijk, ga altijd lekker hardrennen zonder bang te zijn.

    We willen daar een autootje kopen, hoe moeilijk is het om links te leren rijden en is het verkeer echt zo een drama daar?

    hmm, verkeer is een beetje drama omdat er veel te veel auto's zijn en de benzine te goedkoop en ook helaas bijna geen highway police, geen flitscamera's of

    Ik weet dat engels de voertaal is op Trinidad, maar zijn er mogelijkheden om spaanse les te nemen?

    Tuurlijk, genoeg spaanstaligen hoor kijk op de universiteit UWI zet het op het prikbord of zo.

    Hoeveel kost het ongeveer een retourtje naar paramaribo?

    200 US dacht ik met carribean airlines, met creditcard kan je online je ticket kopen let wel op dat je naam exact gelijk is aan de creditkaart naam bij de aankoop. ( Je kan ook makkelijk naar Georgetown of Caracas!)

    Is salsa les mogelijk? En is uitgaan wel verantwoord?

    tuurlijk, maar ik zou wel met de auto gaan en ook niet als allerlaaste vertekken of zo.

    Ik hou erg van surfen, is dit mogelijk op Trinidad?

    JAZEKER maar niet altijd geweldig, staat geloof ik ook een link op de pagina bij sport, ga dan de Noordkust, zorg dat je goed kan zwemmen ( stroming,haaien)

    On the N coast:

    Las Cuevas - nearest surfable spot from Port of Spain. Gutless beachbreak, a long walk to get to it and bandit-filled bush.

    Blanchisuesse: a few gutless / take off and die closeout spots.

    On the NE coast:

    Balandra: ever wondered what it's like in a washing machine during the rinse cycle? Now's your chance to find out.

    Toco: the most pathetic reef break known in the world. Backs off and the reefisn't even sharp. Crowded with dropping in Venies and stroppy locals.

    Beach Break: much over-rated and imaginatively named spot. Rarely worth the 2.5 hour drive from Port of Spain.

    Hebben jullie andere tips voor ons?!

    Vlieg ook naar Tobago

    wellicht ook een van de volgende: Caracas/Merida Paramaribo of Georgetown zou ik zeggen

    Heel erg bedankt, we vertrekken al half februari en het is onwijs spannend!

  • tomas

    Voor andere tips kijk ook naar oude berichten aangezien we die al héél vaak hebben opgenoemd. ( schildpadden, mayaro, noordkust etc etc)

    zoek naar tips zou ik zeggen.

    Veel plezier:

    in Hilton POS kan je nu als niet gast alleen nog vrij duur in het weekend gebruik maken van hun zembad (100$), zwembad van het Hyatt is nog niet open.

    Dus voor zwemmen probeer die van het UWI.

    Kijk op op http://www.couchsurfing.com/ stond geloof ik laatst een toffe zuid-afrikaan bij wie je zo aan board kon, zijn wereldzeil boot lag een maandje terug in POS.

  • sidney

    Trinidad is wel gevaarlijk, maar natuurlijk de Nederlanders die in Trinidad zitten, wonen lekker veilig in een security buurtje ergens in West Moorings of Chaguana's,

    Als voorbeeld jullie als 2 blanke meisjes door Port of Spain rondlopen na 9pm dan kunnen jullie makkelijk beroofd worden, en de Politie doet geen shit.

    Uitgaan is wel heel erg leuk je heb Club Zen en dan ook nog Aria Pita evenue waar allemaal leuke Lounges,bars en retaurantjes zijn.

    De mensen zijn wel vriendelijk op het oog,maar na een tijdje kwam ik erachter dat ze wel gemeen kunnen zijn.

    Jullie moeten realiseren als blanke meisjes dat je erg uitsteekt tussen de indians en zwarten, en hier denken ze, oww Wit=rijk,Natuurlijk niet geldig voor de Venuzueleans.

    Ik heb in Trinidad voor 4 jaar gewoondt onder de locale mensen, ik had geen capitaal gewoon een bar job ergens op Aria Pita Evenue. Ik had zelfs geen auto,

    Ik hing niet zoveel met Trini's ik had mijn vrienden uit Guyana, Guyanese zijn meer open en warmer, Mn Partner is ook Guyanese.

    Maar ik moet wel zeggen dat Trinidad een heel speciaal plekje in me hard heeft, het is een raar @!#$ eiland hahah Neej grapje Sweet Sweet TnT!!!!