Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wonen op T&T

  • F&R naar T&T

    Hallo,

    Ik en mijn vriend willen op Trinidad en Tobago gaan wonen. Weet iemand wat de mogelijkheden zijn en hoe kunnen we dit t beste aanpakken? Zelf zaten we te denken aan een guesthouse ofzo.

    Hopelijk kan iemand ons voorzien van goede informatie en of tips!!

  • Genevieve

    Hi,

    Wat zijn jullie planen en iedeen, als je zegt een ‘guesthouse’ of zo, wat, hoe en waar? Zijn jullie hier al geweest om te weten hoe dit land in elkaar steekt?

    Ik bedoel dit niet bot, maar je moet weten dat een helehoop dingen hier heeeel moeilijk gaan. Je komt hier vrij moeilijk binnen als buitenlander, je wordt gevraagd voor een werkvergunnig of, wanneer je verblijfsvergunning aanvraagt heb je een onderpand nodig,kapitaal.

    Dit is geen makkelijk land om toerisme te drijven, wel een mooi land. Ik ben alweer sinds 1994 hier weer terug.

    Een idee is om met de T&T Ambassade in Brussel in contact te komen. Misschien kunnen zij daar verdere info aan jullie geven.

    Omdat ik hier geboren ben en zelf land heb, mijn man is NL was het voor ons geen groot probleem om ons te vestigen. Moet je wel zeggen dat de salarissen niets in vergelijking zijn met NL.

    Ik wens je heel veel geluk en mocht je verder vragen hebben, laat maar weten.

    Dit zijn mijn PERSOONLIJKE gedachten. Er zal ongetwijfeld anderen zijn die een andere meneing hebben.

  • F& R

    Hoi Genevieve,

    Dank voor je reactie. Ik ben al in Trinidad en Tobago geweest en vond t prachtig daar. In je mail schrijf je over een onderpand (kapitaal), weet jij hoe hoog dit bedrag is? Verder schrijf je over dat het moeilijk is om toerisme te bedrijven…kun je hier iets meer over vertellen?

    Goed idee om de ambassade in brussel op te zoeken…we hebben nu een mailtje gestuurd naar de NL ambassade in port of spain, even afwachten wat die gaan zeggen.

    alvast bedankt en groetjes,

    Fatima en Rik

  • kasanwirdjo

    Sorry dat ik je schrijf over een heel ander onderwerp maar aangezien je op Trinidad woon en Nl spreekt doe ik het toch.

    Ik ben opzoek naar mijn nichtje en neefje Monica - & Martin kasanwirdjo ze wonen met hun moeder op Trinidad en kwamen uit Suriname. Na dat zij uit Suriname zijn vertrokken naar Trindad en ik naar holland zijn we elkaar uit het oog kwijt geraakt. Hopelijk kunt u mij helpen of weet u een tip om mij verder e helpen.

  • Genevieve

    Hi ,Heb net in het telefoonboek gekeken maar zie daar niets. Is de moeder misschien opnieuw getrouwd en hebben de kinderen een nieuwe naam aangenomen.

    Sorry, misschien via de Surinaamse Amb. hier? Ik weet niet hoe makkelijk ze zulke info vrij geven.

    Gr.Genevieve

  • Nury

    Hai Genevieve,

    Begrijp uit je correspondentie op prikpagina dat je zelf op T&T woont. Zou je graag willen mailen voor informatie over Tobago, verblijfsvergunningen, de mogelijkheden voor het opzetten van een eigen zaak, werkgelegenheid en huisvesting. Wij zijn momenteel druk bezig te onderzoeken hoe haalbaar het is te emigreren naar Tobago. Alle informatie over dit onderwerp is erg welkom!

    Gr. Nury