Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kosten van levensonderhoud

  • Dan

    Ik heb de mogenlijkheid om op Trinidad te wonen en werken. Ik vraag mij alleen af wat de kosten van levensonderhoud zijn (2 personen).

    Zou iemand mij dat kunnen vertellen?

    Alvast bedankt.

  • Genevieve

    Hi Dan,

    Leuk dat je de mogelijkheid hebt om hier te komen wonen, wij wonen hier met plezier al bijna 14 jaar!!!!!

    Zoals met alles en overal, hangt het ook hieraf waar je gaat wonen en je salaris, krijg je in TT$, of US$ of Euro uitbetaald. Voor wie je ga je werken?

    Moet je zelf een auto kopen, verzekering(ziekte en auto)? HEt wordt steeds duurder hier met alles, maar dat is overal zo. Ik vind het vrij moeilijk om zo'n vraag te beantwoorden, laten we eerlijk zijn, expats die hier naar toe komen worden over het algemeen beter betaald dan een lokale, daar versta ik mezelf en mijn man onder, wij zijn lokaal hier aangenomen. Waar ben je naar op zoek. Je kunt hier bijna alles kopen in de winkels en in de supermarkt, een voorbeeld, een pak brood kost hier bijna TT$8, delen door 10 voor Euro dan is het niet zo duur, voor ons is het goed aan de prijzige kant.

    Moet je zelf je huur betalen of wordt dat voor je betaald, altijd heel belangrijk om te weten, en wat is je budget?

    Ik zelf ben makkelaar en kan je vertelen dat onze huur prijzen een beetje belachelijk hoog zijn, er wordt hier in US$ gerekend voor de huren, alle andere producten worden in TT$ berekend.

    Nogmaals het is hier hartestikke leuk en lekker wonen. Ja we hebben criminaliteit, maar waar niet? Het is hier een stuk kleiner wonen dan bijv. in Ned of in de US, dus alles wat er hier gebeurt, nieuwswijs, wordt meteen groot in de krant veteld. We hebben hier 3 kranten en elke krant heeft een iets andere versie van het verhaal.

    In al die 14 jaar dat wij hier gewoond hebben, zijn we overal geweest, bijna alles gedaan en gezien, ik heb hier 3 kinderen gekregen, we hebben goede doctoren en goed onderwijs.

    Ik zou wel aanraden dat als het kan je misschien eerst komt kijken zodat je zelf een feeling kunt krijgen van het land.

    Hopelijk heb een beetje je vragen kunnen beantwoorden. Mocht je nog meer vragen hebben, kun je altijd weer mailen.

    Veel plezier met he maken van je besluit.

    Gr.Genevieve

  • Dan

    Bedankt voor je toelichting. Ik weet precies wat je bedoeld. Wij zijn al 15 jaar uit NL en wonen nu nog in Costa Rica. Eerder hebben we 12 jaar op Aruba gewoond. Ik ben nu onderweg naar Trinidad om de zaken af te ronden. Misschien tot ziens.

    Groeten