Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

VN vrijwilliger in Port of Spain

  • Sissy

    Hallo,

    Ik ga over 2 weken voor een jaar werken in Port of Spain als vrijwilliger voor de VN. Hoewel de VN al veel voor mij heeft geregeld, zoals tickets, tijdelijke verblijf in een guesthouse, werkvergunning, heb ik nog heel veel vragen.

    Om te beginnen kreeg ik het advies mee dat ik een auto moet aanschaffen omdat het als vrouw heel gevaarlijk is om in een taxi te stappen en andere openbare vervoer is niet aan te raden. Is het echt zo erg? Ik heb al heel lang geen auto gereden; om dan in een chaotisch verkeer en ook nog eens aan de linker kant van de weg te gaan rijden, spreekt mij niet heel erg aan.

    Er wordt mij ook aangeraden geen sieraden te dragen vanwege de criminaliteit en 'savonds nooit alleen over straat te lopen. Heeft iemand daar ervaringen mee?

    Ik ga waarschijnlijk in Maraval werken. Hoe is de buurt daar en kan ik daar iets huren binnen een budget van 500-850 USD inclusief? Ik zoek een nette eenpersoonsappartement (een of twee kamer) in een veilige buurt en airco is een must. Voor de rest heb ik weinig eisen.

    Wat is de levenstanddaard daar? Ik ga alleen, dus ik zou graag willen weten wat ik ongeveer per maand kwijt ben aan eten, drinken, gas, water, electriciteit, tv/internet. Kan ik daar makkelijk een (wireless) internet aansluiting krijgen?

    Wat voor stekker hebben ze daar in Trinidad voor in de stopcontact? Gebruiken ze een volt van 110 of 220?

    Wat kunnen jullie mij verder nog aanraden?

    Groetjes,

    Sissy

  • tomas

    Hoi Sissy,

    Auto rijden hoeft je niet per sé te doen.

    Openbaar vervoer is niet zo best maar wel leerzaam ( dwz je leert de gebruiken en gewoontes op die manier snel)

    Verkeer is wel chaotisch en file is er overal, het is slim om wat dat betreft goed rekening the houden met waar je wat huurt.

    Voordeel van een auto is dat je dan makkelijk een paar dagen weg kan uit de stad, mooi om de rest van het prachtige land te zien.

    Ook kost de benzine daar heel weinig. Je hebt er verder ook geen andere autobelastingen zoals hier.

    Ik zou eerst gewoon eens kijken, je kan wellicht wat regelen met een auto verhuur bedrijf zoals econocar ?

    Sieraden, moet je in geen enkel land als je alleen gaat dragen en zeker niet in geheel zuid america incl. de carribean. Politie is er daar niet overal, je moet daar wel op passen op je veiligheid.

    110 volt is daar normaal, internet is makkelijk te krijgen,

    Ook al heb je een guesthouse, je kan vaak makkelijk contact leggen met Trini's die aan coachsurfing doen. Dat zijn meestal leuke communicatieve Trini's die voor een paar dagen hun bank beschikbaar hebben maar vaak kan je ook alleen een kop koffie met ze drinken, moet je even kijken dit staat meestal wel aangegeven ( http://www.couchsurfing.com en tzt met eigen appartement en bank ook een manier om zelf niet alleen uit te hoeven gaan ?)

    succes Tomas

  • Sissy

    Dank je, Tomas!

    Is het eigenlijk moeilijk een appartement/huisje te vinden in Port of Spain voor een jaar? Hoe is de huizenmarkt eigenlijk daar?

    Groetjes,

    Sissy

    tomas schreef:

    >

    > Hoi Sissy,

    >

    > Auto rijden hoeft je niet per sé te doen.

    > Openbaar vervoer is niet zo best maar wel leerzaam ( dwz je

    > leert de gebruiken en gewoontes op die manier snel)

    > Verkeer is wel chaotisch en file is er overal, het is slim om

    > wat dat betreft goed rekening the houden met waar je wat huurt.

    > Voordeel van een auto is dat je dan makkelijk een paar dagen

    > weg kan uit de stad, mooi om de rest van het prachtige land

    > te zien.

    > Ook kost de benzine daar heel weinig. Je hebt er verder ook

    > geen andere autobelastingen zoals hier.

    > Ik zou eerst gewoon eens kijken, je kan wellicht wat regelen

    > met een auto verhuur bedrijf zoals econocar ?

    > Sieraden, moet je in geen enkel land als je alleen gaat

    > dragen en zeker niet in geheel zuid america incl. de

    > carribean. Politie is er daar niet overal, je moet daar wel

    > op passen op je veiligheid.

    > 110 volt is daar normaal, internet is makkelijk te krijgen,

    > Ook al heb je een guesthouse, je kan vaak makkelijk contact

    > leggen met Trini's die aan coachsurfing doen. Dat zijn

    > meestal leuke communicatieve Trini's die voor een paar dagen

    > hun bank beschikbaar hebben maar vaak kan je ook alleen een

    > kop koffie met ze drinken, moet je even kijken dit staat

    > meestal wel aangegeven ( http://www.couchsurfing.com en tzt

    > met eigen appartement en bank ook een manier om zelf niet

    > alleen uit te hoeven gaan ?)

    > succes Tomas

  • Genevieve

    Hi Sissy,

    Ik zie net je post. Je kunt wel makkelijk zonder auto hier rond rijden, er zijn ‘road taxi’s en maxi taxi's, dat wijst zich vanzelf wanneer je hier bent.

    Je huurbudget van US$500- 850 zal je niet zo veel vinden, heel eerlijk gezegd.

    Ik neem aan dat je al in contact bent de UN hier. Vraag eens aan hun of zij iets kunnen aanraden. Ik zelf ben een makkelaar, kan wel rond kijken wat er is in die prijsklasse. Ik raad je aan om zo dicht mogelijk werk te wonen, puur omdat het verkeer hier best gruwelijk kan zijn.

    Over de criminaliteit, ja wat kan ik zeggen. We hebben het hier, zoals overal, alleen zijn wij een kleine eiland dus alles wat er gebeurt hoor je meteen. Je kunt wel sieraden aan houden, maar niet grote, echt opzichtige dingen. Ik zelf loop met oorbellen en mijn armbanden en een gouden horloge en er is mij nooit wat overkomen en ik loop overal. ‘s Avonds hangt ervan af waat je loopt, maar je moet gewoon voorzichtig zijn, en als je met een road taxi gaat zorg ervoor dat het een ’H" numer bord heeft. Als het kan zorg er voor dat je met een klein groepje bent. En vooral luister naar wat je andere lokale mensen je te vetellen hebben over waar te gaan en staan.

    Internet kun je makkelijk laten aansluiten, we hebben een aantal providers, bijna idereen hier heeft een cellphone, je kunt pre paid of post paid nemen, electra prijzen vallen best mee hier, afhankelijk of je een Airco hebt of niet en of je die 24 uur aan laat, betaal je niet zoveel. Ik zelf heb A/C thuis die ik nooit aan doe en we hebben fans in huis, mijn wasmachine en droger zijn wel elke dag bezig, heb 3 kids, en mijn rekening voor 60 dagen is TT$620, valt wel mee dus. De huisbaas betaalt hier voor water, de huurder voor alle andere kosten.

    We gebruiken hier 110Volt, raad je aan om electonica hier te kopen, we hebben hier ook een andere snelheid van stroom, klinkt stom maar is waar!!!

    Ik vind het heel moeilijk om je te vertellen wat je per maand uitgeeft aan eten en drinken, hangt er echt van af wat je gewend bent. Oze prijzen zijn best aan de scherpe kant, alles gaat omhoog, alleen benzine blijft laag, nog.

    Je zult hier een geweldige tijd hebben er is zoveel te doen en te zien.

    Hopelijk komen we elkaar een keer tegen en mocht je nog verder hulp nodig hebben, laat me maar weten.

    Ik moet erbij zeggen dat dit mijn PERSOONLIJKE meningen zijn en er zullen ongetwijfeled andere zijn die andere meningen hebben.

    Gr.GenevieveSissy schreef:

    >

    > Hallo,

    >

    > Ik ga over 2 weken voor een jaar werken in Port of Spain als

    > vrijwilliger voor de VN. Hoewel de VN al veel voor mij heeft

    > geregeld, zoals tickets, tijdelijke verblijf in een

    > guesthouse, werkvergunning, heb ik nog heel veel vragen.

    >

    > Om te beginnen kreeg ik het advies mee dat ik een auto moet

    > aanschaffen omdat het als vrouw heel gevaarlijk is om in een

    > taxi te stappen en andere openbare vervoer is niet aan te

    > raden. Is het echt zo erg? Ik heb al heel lang geen auto

    > gereden; om dan in een chaotisch verkeer en ook nog eens aan

    > de linker kant van de weg te gaan rijden, spreekt mij niet

    > heel erg aan.

    > Er wordt mij ook aangeraden geen sieraden te dragen vanwege

    > de criminaliteit en 'savonds nooit alleen over straat te

    > lopen. Heeft iemand daar ervaringen mee?

    >

    > Ik ga waarschijnlijk in Maraval werken. Hoe is de buurt daar

    > en kan ik daar iets huren binnen een budget van 500-850 USD

    > inclusief? Ik zoek een nette eenpersoonsappartement (een of

    > twee kamer) in een veilige buurt en airco is een must. Voor

    > de rest heb ik weinig eisen.

    > Wat is de levenstanddaard daar? Ik ga alleen, dus ik zou

    > graag willen weten wat ik ongeveer per maand kwijt ben aan

    > eten, drinken, gas, water, electriciteit, tv/internet. Kan ik

    > daar makkelijk een (wireless) internet aansluiting krijgen?

    > Wat voor stekker hebben ze daar in Trinidad voor in de

    > stopcontact? Gebruiken ze een volt van 110 of 220?

    >

    > Wat kunnen jullie mij verder nog aanraden?

    >

    > Groetjes,

    > Sissy

  • Sissy

    Beste Tomas, Genevieve,

    Ontzettend bedankt voor jullie reactie en waardevolle advies! Ik heb inderdaad al wat contacten gehad met de VN kantoor in T&T, maar ook zij kunnen mij helaas niet veel verder helpen met de huisvesting dan mij erop te wijzen dat in de lokale kranten zo nu en dan wat leuke advertenties staan, maar dat hun budget van 500 USD inderdaad wat aan de krappe kant is en dat ik zelf wat moet bijleggen. Klopt het dat het in T&T niet gebruikelijk is dat men advertentie plaatsen voor kamerverhuur of voor het delen van een huis/appartement (maw op zoek zijn naar een huisgenoot)? Hoe staat het met guesthouse? Als je voor een langere periode iets vastlegt, kan je dan geen leuke prijs afspreken?

    Genevieve, als je mij kan helpen met de huisvesting, zal ik het zeer op prijs stellen. Ik zal maximaal 1000 USD inclusief willen betalen voor een woning, met A/C, in de buurt van Maraval. Ik ben alleen, dus een studio of een 2 kamerappartement volstaat al. Belangrijkste is voor mij toch een veilige buurt.

    Ik kom dinsdag aan in Port of Spain. Kan ik je per email bereiken Genevieve?

    Groetjes,

    Sissy

  • Genevieve

    Hi Sissy,

    Geen probleem Geef mij een belletje. Ik ga wel woensdag naar Tobago tot Maandag, maar ik zal alvast kijken of er wat beschikbaar is. Ik neem aan dat j iets wilt vanaf 1 Augustus. Mijn telefoon number is 310-2753

    Gr.Genevieve

  • Genevieve

    Hi Sissy,

    Geef me een belletje, ik heb misschien wel wat voor je, als je nog niets gevonden hebt!!!

    Gr.Genevieve