Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wonen in POS

  • lou

    Ik ga wonen in Port of Spain met mijn twee zoontje (1 en 3 jaar). Kan iemand mij vertellen wat en of er kindvriendelijke activiteiten te doen zijn? Kun ik bv alleen met de kids naar het strand en zo ja waar?

    bedankt voor je antwoord.

  • Tomás

    Hier alvast wat dingentjes die je kan doen.

    Wellicht dat ik er later nog wat aan toevoeg ?

    1 Je kan zeker alleen naar het mooie strand, dichtbij is het bekende maracas

    strand. Hier kan je ook de allerlekkerste broodjes haai kopen.

    2 In POS is de dierentuin is best wel mooi en direct daarnaast is de tropische

    tuin. zie ook http://users.carib-link.net/~judith/

    3 Je kan ook heerlijk zwemmen in het Hilton hotel ook als je geen gast bent,

    maar wellicht dat je zoontjes daar wat te jong voor zijn. Maar als je lid

    word van de Country Club Maraval kunnen je zoontjes daar wel heerlijk spelen

    en zwemmen.

    4 Het is vanuit POS ook een heel korte trip naar Mount Hope waar ook

    nederlandse paters ( vader Colbert) zitten die heerlijke yogert maakt en

    verkoopt. Je kan eerst of daarna wat drinken bij het mooie guesthouse PAX ,

    lekker koel vaak op de berg(je).

    Verder natuurlijk een mooi uitzicht en prachtige kolibries en andere vogels.

    zie ook http://www.paxguesthouse.com/ ( Colbert nicht is mede eigenaar hier)

    5 Wat verder weg is het Mooie Mayaro strand, maar rekening houdend met de

    leeftijd van je zoontjes is het wellicht ook aan te raden om tijdens de

    schildpadden seizoen een bezoek te brengen aan ''Grande Riviere" - heeft een klein

    riviertje met schoon water waar ook je zoontjes zeker blij zullen zijn. Mijn

    dochtertje had het daar reuze naar haar zin.

    6 Verder in POS is het in de avond wanneer het iets koeler is leuk om op de savana te wandelen, verse kokosnoot kopen, vliegeren voetballen BBQ'en enz.

    7 In Woodbrook kan je op veel plekken lekker eten.

    ps. Ik ken wel iemand met een goede daycare center in Maraval, wellicht heb

    je zoiets nodig ? nou veel succes ik wou dat ik daar nu direct kan wonen ;)

  • RonaldO.

    Reality.

    Dat ik er zou willen wonen is wel wat overdreven,persoonlijk zeg ik nee,waarom: Omdat Trinidad in de top 10 van crimineelste landen staat op dit moment,als we lezen in de Trini Express en Guardian wat er DAGELIJKS gebeurt vindt ik dat in en in triest voor zo'n schitterend land als Trinidad en doet me prijn om dat te lezen,zeker als je er zelf 2 keer geweest ben voor langere tijd…..

    We moeten realistisch blijven,Trinidad glijdt steeds verder weg in crime.

    Wie doet wat om wat op te lossen en te verbeteren…….nu kunnen we zeggen:bekijk het positieve van het land,hou eens op met dat geklaag !!

    Ja dat begrijp ik,maar baby's' die vermist worden,kinderen neergeschoten worden tijdens een feest,kidnappings en nu weer de bomaaanslagen van een andere idioot,er is bijna dagelijks wat,nu begrijp ik dat Trinidad best groot is,maar nee,dit is TOO MUCH BWOY !!…….we moeten wel to the point blijven in soca country…dus er wonen ? Nee sorry Tomas.

  • Tomás

    Ok Rolando,

    Er is zeker nu een serieus probleem op Trinidad maar het zuster eiland Tobago heeft bv vrijwel totaal geen Crime. Ook zijn er naar mijn weten nog nooit toeristen gekidnapped. Verder duurt het enige tijd voordat je een target kan worden daar, je zou toch echt eerst wat $$ moeten verdienen, en ze moeten je wel kennen.

    Maar goed ik geef toe de situatie is slecht zeer slecht, ze weten dat ook en proberen er wel echt wat aan te doen. Teveel mensen vertrekken nu naar Miami & Orlando.

    En er is veel werk te doen, zeker met het moderniseren van het politie apparaat. Ook is het slecht dat de USA deze week weer 40 criminelen exporteert naar T&T meestal mensen die hooguit als peuter voor het laatst in Trinidad waren.

    Verder is Trinidad steeds meer een drugs doorvoer haven, vanuit columbus bay zie je de speedboten in de nacht met drugs uit venezuela binnen komen, het word ook tijd dat die Chaves een keer ophoepelt zodat Venezuela'zelf weer een gezonde economie kan worden en ze niet met nog grotere getallen naar T&T komen.

    Toch is deze crime wave ook NIEUW voor ze en woon ik toch veel liever daar dan in heel veel andere landen ( Jamaica & ZA) waar het al jaren zo erg is. Laten we hopen dat ze dit weer snel naar een normaler niveau krijgen.

    Ik blijf verder bij dat je ondanks alles er best goed kan wonen.

  • Genevieve

    Hoi,

    Ik woon, samen met mijn man en drie kids in Cascade/St.Ann's.

    Ik ben halfNed / half Trini. Heb 14 in Ned gewoond en alweer 11 jaar hier in T'dad.

    Er is overal wat, Ned is echt niet zo geweldig. Mijn man is Ned en wil abosluut niet naar Ned terug, gelukkig maar!!!

    Hoe lang kom je hier wonen en wat kom je doen qua werk?

    Zoals Tomas al zei ,er is hier veel te doen. Ik heb adresen van scholen, doctoren, ziekenhuizen,etc. De country Club is wat doods. Chaguramas is redelijk vlakbij, is een mooie ‘natuurresrevaat, kun je fietsen, hiken, ook met de kleintjes. Je hebt zeker een auto nodig hier, openbaar vervoer iis er niet, we hebbne taxi’s en maxitaxis, we noemen dat hier, to travel, wel grappig om mee te maken.

    Ik weet niet waneer je hier naar toe komt en waar je gaar wonen, maar stuur me maar e-mail op genevievevanreeken@hotmail.com en misschien kan ik je verder wel helpen als je dat wilt.

    lou schreef:

    >

    > Ik ga wonen in Port of Spain met mijn twee zoontje (1 en 3

    > jaar). Kan iemand mij vertellen wat en of er kindvriendelijke

    > activiteiten te doen zijn? Kun ik bv alleen met de kids naar

    > het strand en zo ja waar?

    >

    > bedankt voor je antwoord.

  • trinidad-tobago.pagina.nl

    Hoi Genevieve,

    Leuk om een berichtje van je te ontvangen, wellicht kan je wat leuke tips sturen van andere leuke activiteiten.

    Je hebt wel je email adres op de site gezet, hierdoor kunnen spam-bots heel makkelijk je adres opnemen en je van alles toe sturen.

    Misschien wil je dit z.s.m. weer verwijderen, laat het me dan weten of verander je bericht, indien dit mogelijk is ?

    Nou, ik ben ook jaloers hoor, zodra ik de kans heb vertrek is ook naar Trinidad, Nederland is inderdaad helemaal niet zo tof, Ronaldo van ( soca.startpagina.nl) woont volgens mij als ie de kans krijgt zelf ook veel liever op Trinidad ;)

    Gr,

    Tomás & Trini family