Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Things to do

  • Genevieve

    Tomas,

    Je vroeg of ik wat wilde schrijven over wat te doen hier.

    Er is best een hoop te doen, afhankelijk waar je geintereseerd in bent.

    Er is het strand, Maracas, of eigenlijk de hele Noord Kust, als je een huis kunt huren is het helemaal mooi daar blijven.

    We hebben altijd de Malls, goed tijd verdrijf voor als het regent of er is niets te doen

    Een goede topper is ook MovieTowne, kun je lekker films gaan kijken, winkelen,naar Pricesmart gaan. Na de film, of ervoor kun je bij Ruby Tuesday wat gaan eten. We hebben ook Tony Romas, Trotters en nu ook Hooters……..

    In Chaguramas kun je golfen,fietsen, hiken.Je kunt bij de kajakcenter een kaja huren en je gang gaan. wij hebben het een paar keer gedaan, met de kids.

    Voor de sporters is er om de 2/3 maanden “ecoadventure races”, fietse, kaijaken, en navigatie met een compas, en tussendoor hiken, heel erg leuk, heb er twee gedaan.

    Hash House Hariers, elke tweede zaterdag verzamelen om in een deel van T'dad te ‘hashen’ door de bush rennen, om erna teveel bier te drinken, altijd gezellig.

    Er zijn diverse hike groepen, gaan overal naartoe.

    Er is Asa Wright, bird and nature sanctuary, wij zijn daar getrouwd, 10 jaar geleden.

    Je kunt er overnachten.

    Mount St. Benedict, oud klooster door ned. moniken gerund, de guest house, Pax Guest House, wordt door een Ned. vrouw en haar Trini man gerund, heel leuk.

    Mayaro,leuk om een huis te huren voor het weekend, lang strand, meestal erge stroming, niet echt geweldig om te zwemmen. maar lekker om langs het strand te lopen en s' ochtends naar de vissermannen te gaan en vis te kopen.

    Down the islands, hebben een hoop mensen huis,zal je zelf geen boot hebt, kun je er een huren, er is diep zee vissen, kun je ook huren, charters.

    De Country Club gaat zeer binnenkort dicht, de eigenaar gaat er appetementen en townhouses bouwen……. jammer.

    Hilton Hotel Pool is ook erg leuk, daar kun je een jaarabonenment kopen voor nog geen TT$1000 voor een gezin.

    Sailing Asociation in Chaguramas, kun je ook lid van worden, weet alleen niet de prijs. JE kunt leren zeilen door de weeks en in het weekend, alleen vreemd genoeg geen zeilboot huren,zoals een laser………………

    Er zijn een paar duikscholen, voor de duikers.

    Natuurlijk niet te vergeten Carnival in Feb. volgende jaar en de daarbij behorende

    'fetes' soms nog leukker dan Carnival!!!!!!

    COncerten, we hebben net in Aug. UB40 gehad, een paar weken geleden Richard marx en Starship, niet echt de super hippe bands maar toch leuk om er naar toe te gaan. In Dec. komt KC and the Sunshine band, gaan we ook naar toe.

    De Caroni Swamp, om de Scarlet Ibis te zien en andere 'swamp wildlife" te zien.

    Port of Spain, Charlotte Street, Henry Street, herlijk shoppen

    Als ik nog meer kan bedenken zal ik het laten weten.

    Oh ja, en natuurlijk 12 Nov. naar Hasley Crawford Stadium om T&T - Bahrein te zien.

    Zoals je ziet, is er echt veel te doen hier.

    Net als in Ned. doe je voorzichtig en ga je niet in het donker door vreemde straten rijden of lopen, zoals bijv. om 10.00pm de Savanah doorlopen zoals sommig mensen doen………………….

    Groeten,

    Genevieve

  • ron

    En de soca ?

  • Curasoleno

    hmm alleen je zegt niet over de dingen die je kan doen in het zuiden en oosten van het eiland Trinidad.

  • Tomás webmaster TnT.pagina.nl

    Hi Curasoleno,

    In het zuiden en het oosten zijn er ook pareltjes om te zien.

    Hou er dan wel rekening mee dat in het Zuid westen wellicht weining slaap plekken zijn. Ik vond Columbus bay in de Serpent mouth echt adembenemend.

    Maar het hoteletje ( oud landhuis) in de buurt zijn we toen wel uitgevlucht, om 3 am vanwegen mosquito's ( die zwarte) maar we hadden ook geen net of andere spullen bij ons.

    ——

    In het oosten heb je Mayaro daar kan je heel makkelijk een overnachting vinden.

    Mooi prachtig lang strand waar je wellicht zelf nog kan paardrijden.

    ( ik weet niet of die engelsman dat nog doet) Maar je kan daar ook voetballen.

    Veel mensen uit central huren daar huisjes voor een paar dagen relaxen.

    Gr,

    Tomás

  • Genevieve

    Ik ben zelf meer bekend met Het Noord Westen, maar inderdaad Mayaro, wat ik al verteld heb kun je huizen huren, eigenlijk langs alle kusten kun je huizen huren.

    Er is in South niet zoveel te zien, vind ik. De Pitch Lake bekjiken is ok, al moet je tegenwoordig met een bodyguard gaan. De gidsen daar vinden dat ook al ben een local, en blank , trouwens ook de niet blanken locals klagen erover,dat jij hun een belachelijk bedrag schuldig bent. Ik wil betalen maar dan het juiate bedrag.

    Er zijn ook de Mud Volcanos, bij Devils nog iets ben de naam vergeten. Geloof dat het Devils Woodyard is, was laatst trouwens een Hash daar.

    De natuur hier is echt schitterend.Wij zijn laatste van Mayaro dwars door het land gereden, kom je uit bij Tabaquite, Gran Couva. Daar kom je langs La Vega Estate, waar je planten, bomen en bloemen kunt kopen.

    Zoals ik al zei er is bijna overal wat te doen.

    Het hangt ervanaf wat je leuk vindt en waar je intersesse in hebt.

    Er zijn mensen die het fijn vinden om een ‘riverlime’ te houden, ik niet, vind het vies en te druk.

    Er zijn watervallen om naar toe te ‘lopen’ met een groep.Ik ben laatst naar Mount Tamana geweest, de berg oplopen om daarna de batcaves in te gaan.

    Grande Riviere om de turtles te zien, je kunt overnachten daar, er zijn voorzover ik het goed heb nu drie hotels daar. Wij gaan naar de Grande Almandier, erg gezellig en redelijk goedkoop. Je kunt natuurlijk ook in een Guesthouse daar gaan.

    In Sans Souci is er jaarlijks de Carib Surf Compition, en ook ergens de ‘visfestival’

    Toco is ook goed voor surfen en huizen huren.

    De Soca is er ook, maar dar is overal.Er zijn bepaalde feesten waar je wel en niet naar toe gaat. ZEN, een niewue NightClub hier, erg leuk, heeft ergelmatig artiesten en bandjes,zoals Sugar Ray, Machel Montano, Bunji Gailin.Die is ook op de Savanah geweest, daar ga ik niet heen, very rough en tough crowd!!

    Rond Carnival is er de Brass Festival, wel leuk om te doenm, maar ga vroeg zodat je geen vervelende lui hebt, lees dronken.

    Er zijn zoveel fetes rond carnival ik zou niet eens weten waar te beginnen. Dat is alleamaal zeer personnlijk, vind ik.

    Bikjbaar is er vanaf komende Carnival geen Grand Stand meer, en we gaan ook niet over The Stage, voor de Carnival kenners the height of playing mass. Voor degenen die het niet weten,in the Savanah heb je the North Stand andn The GRand Stand, hier worden allerlei concerten gehouden.met Carnival wordt er een groot Stage, podium gebouwd tussen de twee, en op Carnival Mondag and Tuesday, ga je met je Band erover, en ga je als een gek tekeer, de televise camaras zijn en het wordt hier live uitgezonden, dus degened die thuisblijven, bijv. de kids kunnen je optv zien, als je heel goed kijken. Dat is voor de meeste masplayers the highlight of Carnival.

    Ik weet niet hoe Carnival in San Fernando of Arima wordt gevierd, ik ga er nooit heen. De meeste mensen komen naar POS hiervoor.

    Mocht ik nog meer bedenken,laat ik het wel weten.

    Doei

  • Curasoleno

    Ok toch wel LOL

    Manzanilla beach is ook leuk. inderdaad hikes naar de watervallen.

    oh en Debe is zeker een aanrader. lekkernijen kan je daar krijgen. San Fernando is ook wel leuk. zit op de weg naar Point fortin een hele lekker BBQ tent.

    Carnaval in san fer is ook wel leuk maar voor een tourist zal die is POS wel leuker zijn. als je kan loop ook mee.

    probeer ook in contact met lokale mensen te komen dat vinden ze leuk.

    En een huur auto is ook niet nodig is leuk om met een bus te gaan.

    Voor pitch lake.. je moet ook niet naar de lake rijden. die gidsen daar zijn gewoon lokalen. voor je de weg ingaat is er een kleine tidco office! je kan met hun meegaan en dan betaal je de normale prijs. is ook veiliger.

    en ja als je wel met zo'n lokaal meegaat voor iemand met veel euros valt het ook wel mee. shoppen is trouwens ook goed. is niet duur.