Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Huisje huren Tobago

  • Judy

    Wij willen of beter gezegd we gaan 7 jan. tot 5 maart naar Tobago met ons zoontje van nu 18 maanden.

    Wie weet goede en niet te dure adressen? Sites?

    We huren liever iets particulier dan dat we in een hotel zitten.

    HELP!!!!!

    Bedankt alvast!

  • Tomás webmaster TnT.pagina.nl

    Weet je al waar je in Tobago wilt zitten ?

    aan het strand, dicht bij restaurants of meer in de natuur ver weg onthaasten ?

    Castara & Speyside zou ik dan aanraden maar het kan nog verder natuurlijk.

    Castara is mooi en heeft een goede zaterdag openlucht kleioven bakker.

    Speyside is wat noordelijker maar heeft zeker ook veel te bieden ( Little Tobago is echt prachtig en is wellicht nog aantrekkelijker). Ga je 2 maanden een auto huren, of vind je dat niks ?

    Zonder auto zou ik zeker niet doen, maar er zijn er genoeg (toeristen) die ik overal op de bus zie wachten. ( verwacht alleen niet dat ze frequent gaan)

  • Tomás webmaster TnT.pagina.nl

    ik bedoel zonder auto en dan afgelegen gaan zitten, dat zou ik niet gauw doen met kind.

  • Judy

    Hi Tomás,

    Begrijpen we goed dat je daar woont? Wow ben dan nu al jaloers op je….

    Maar goed we wisten nog niet zo goed wat we wilden… Nu wel denk ik. We willen ichting Speyside, volgens mij is dat goed te doen met kind. We waren niet echt van plan om al die tijd een auto te huren maar dat zien we daar wel verder.

    Onze wensen: rust, mooi strand, duiken, genieten en niet te veel betalen.

    We willen graag een klein maar fijn huisje. Het lijkt ons leuk om tussen de locals te zitten en niet te veel toeristen. Het hoeft niet luxe te zijn maar ik wil er wel graag kunnen koken. En een een bed…

    Weet jij hoe we ergens iets particulier kunnen huren? Alle info is welkom en tips natuurlijk ook.

    Groetjes,

    Marco, Judy en de kleine Jonah

  • Tomás webmaster TnT.pagina.nl

    Hoi Judy,

    Ik woon er helaas (nog) niet.

    Mijn vriendin komt uit Trinidad en we gaan wel zeer geregeld die kant op.

    Ik ben in mei nog een 4 weken in Tobago & Trinidad geweest.

    Speyside is best ok en niet té toeristisch, maar een beetje toeristisch is het wel.

    Iets verderop Charlotteville en heeft meer locale kleur net als Castara, en heeft ook een leuk strandje. Goed maar voor duiken moet je in Speyside zijn.

    Je kan natuurlijk niet alles hebben hé, beste duikspot en heel weinig toeristen gaat niet samen.

    Je kan wat meer info ook vragen op mytobago.net daar is ook een forum met meer bezoekers. Over auto's kan je wat meer info vinden in mijn eerdere posts & op mytobago site.

    gr,

    Tomás

  • Judy

    Tomás bedankt voor je info!!

    Ik ga zoeken en kijken en dan moet het lukken!

    Al is het nu wel al druk merk ik met opties die we al hebben genomen. We zitten daarom te denken om de eerste week te boeken en dan zien we daar wel verder….

    Iedereen vraagt de hoofdprijs (begrijpelijk) maar we hopen eigenlijk daar iets te vinden wat door de locals wordt aangeboden en die geen web site hebben of niet vermeld staan waar dan ook. In nieuw zeeland hebben we ook zo gereisd en dat is ons prima bevallen. Natuurlijk gaan we dan wel een auto huren voor de hele periode.

    Groetjes Judy

  • Tomás webmaster TnT.pagina.nl

    Hoi Judy

    Ik zie je gaat ook net na carnaval. ( begin maart toch ?)

    Verwacht dan dat het zeker druk zal zijn met boeken.

    Vooral veel Trini's uit Canada & US en vorig jaar ook nog 50000-70000 trini's uit Trinidad !!!!) zullen lekker willen uitrusten van al het dansen dus gaan naar Tobago.

    Dat is op het weekend na carnaval, daarna gaan ze weer massaal terug.

    Hoor ook dat de vluchten nu met MArtinair compleet volgeboekt worden ( December)

    Er waren een paar mooie aanbieding inc. vlucht naar Speyside voor 13 dagen all in.

    Kijk op de links touroperators die ik ergens op de pagina heb.

    Wellicht handig en heb je 2 weken om zelf iets te vinden. Zorg wel dat je ticket dan 3 mnd geldig is.

    Auto is wel handig op Tobago, het is piep klein vergeleken N. Zeeland en Speyside/Charlotville is het einde van de weg dus weining of geen bussen wel natuurlijk de bekende toeristenbusjes met een paar buitenlanders die willen duiken en zo. Zelf met onze auto ook de gids die ons Little Tobago heeft laten zien rondgereden en zo kan je hun weer helpen. ( wel handig aangezien hij ook een goede visser daar is en een goede boot) Prima kerel en dus kan je van hem ook vis kopen ;), hij heet Stretch !) Auto gehuurd voor weining vlakbij de weg naar Pigeon point.

    Als je ook nog carnaval wilt zien in Trinidad moet natuurlijk helemaal opletten met de vluchten, zitten denk ik al helemaal vol. Er zijn wel nog een paar boot verbindingen maar die zullen ook geheel vol zitten. Ik zou dat toch maar niet doen

  • Bianca

    Hallo Judith,

    Ik zie je berichtje en dat het al lang geleden geplaatst is.

    Heb je nog een mooi en betaalbaar plekje gevonden op Tobago?

    Wij willen dit jaar ook gaan (december) met een dochtertje van 15 maanden.

    Dus als je een goede tip hebt, dan ben ik erg benieuwd!

    Groetjes, Bianca