Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wonen op Trinidad (POS)

  • Genevieve

    Tomas,

    Welke buurt in St.Ann's heb je het over en welke daycare, wil ik best weten.Er zijn hier vele ‘veilige buurten’. Het is hier in deze maanden,Oct,Nov,Dec Jan juist koeler,'Zomer' is vrij klam, rainy season. Maar waar je ook op een berg woont krijg je breeze, dry or rainy season..

    Genevieve

    >

    > Een hele veilige buurt is st Ann's tot/met Maraval.

    > Maar ''genieve" woont daar en kan je er meer info over geven.

    > Ik ken wel iemand die daar een daycare center heeft.

    > Je moet daar door een slagboom en het ligt op een heuvel ( er

    > dus maar een paar wegen in en uit de buurt) Ook prettig is

    > dat het in de zomer maanden wat koeler is, zal ik wel op

    > letten of je huis wat ‘'breeze’' krijgt aangezien de

    > zomermaanden wel wat warmer zijn.

    > gr,

    > T

  • Tomás webmaster TnT.pagina.nl

    Hoi Ja bedankt Genevieve, dat bedoelde ik eigenlijk.

    Zomers is het een stuk warmer, het is handig om bij het zoeken naar huis altijd indien mogelijk eentje te nemen met wat ‘Breeze’ zeker als je daar dus in februari wellicht niet zo stil bij staat.

    Moet ik voor je opzoeken ( die daycare center) het is in Maraval als ik het goed heb.

    Mijn vriendin weet er meer van.

    Gr,

    Tomás

    p.s. Mijn laatste zegje over Crime:

    1 Het is een bar slecht jaar geweest op het gebied van crime in Trinidad ( niet Tobago)

    2 Vooral als je een lokale zakenman bent is voor veel mensen echt gevaarlijk ( vooral in central) dwz Veel mensen ontmoet die dus echt vrienden kennen die gekidnapped zijn of poging daartoe. Er zijn zelfs volledige families naar Florida getrokken en nu runnen ze hun zaken daar van daan.

    3 Als ex-pad ben je hiervoor GEEN target.

    4 Het lijkt dat de regering er nu echt wat aan doet. ( aanhoudingen Syrians laatste weken FBI & S. Yard ingehuurd) & relatief rustig nu.

    5 Veel afrekeningen geweest in het criminele cirquit.

    6 De meeste kranten daar besteden 50% en vaak de gehele voorpagina aan crime stories. Dat is wel ff wennen, ook veel foto's.

    7 T&T is geen Colombia of Zuid Afrika dwz heeft geen geschiedenis dat het altijd zo slecht was. Het land vind de huidige jaar statistieken echt vreselijk en ''embarrasing", ik denk dat het nu alleen maar de betere kant op zal gaan, politie heeft wel een gigantische modernisering door te voeren.

    8 Land ligt pal naast Venezuela, nou daar is echt veel mis, maar is (nog)wel een economisch zwaargewicht. Lees maar het berichtje over de ex-olie werknemers in de news sectie( 75% is daar 3-4 geleden van ontslagen en wonen nu in het buitenland !!). Stel je eens voor dat in Duitsland 75% van de werknemers in de auto industrie waren ontslagen door een gek van een president omdat ze gestaakt hadden!! En dat Nederland een stuk kleiner was, …nou dan heb je hier nog de EEG maar goed je krijgt toch een idee.

    Ik wil niet zeggen dat het de Venezolanen zijn maar de vrije val van hun economie & huidige vooruitzichten hebben denk ik wel degelijk een negatieve invloed gehad op T&T. Net zoals die werknemer in het olie news bericht die in Rihad nu woont zegt

    '' Het Venezuela wat voor hem Venezuela is bestaat simpelweg niet meer" ……..geef daar trouwens nooit en te nimmer je creditkaart af.

  • Patrick

    Hoi Genevieve en Tomas,

    Bedankt voor al jullie nuttige informatie. Ik moet uiterlijk dinsdag 29 november beslissen of ik op de aanbieding inga, het wordt dus kort dag.

    Genieve; wel een goed idee van je om me verder via de Email te informeren. Stuur me even een Email dan heb ik gelijk je Email adres.

    Alvast bedankt,

    Groeten Patrick

  • Curasoleno

    Weet je ook eventueel waar je werk is? Dit kwa de traffic. Die is tijdens de spitsuur erg druk dus daar wil je wel rekening mee houden. Veel expats wonen meer noord Marival, Diego Martin etc.

    Zelf heb ik familie in Chaguanas en San Fernando. Ik ben dan zelf niet wit maar ik heb me er nooit onveilgi gevoeld. Je kan gewoon de bus nemen overall. Idd toen ik met een witte vriend hier was zaten veel mensen hem aan te staren. Maar er komen weinig blanken in south en vaak helemaal niet met de bus.

    Maar ik zou het zeker doen. Prachtig eiland met prachtige bevolking. En ook niet belangrijk de workethic is zeer hoog. Niets voor niets word T&T steeds een grotere regionale grootmacht.

    En een tip ga gewoon met locale mensen om. Ze nodigen je thuis uit en vinden het leuk wanneer jij interesse in hun toont.

  • Tomás webmaster TnT.pagina.nl

    Ja,

    Ik sluit me helemaal aan Curasoleno email.

    He waar woont je familie in Chaguanas ?

    Mijn vriendin komt ook uit Longdenville!

    Patrick:

    mijn laatste post ging wel erg over veiligheid, het blijft een prachtig land wat momenteel een stuk beter groeit en zich ontwikkeld dan Nederland.

    Veel Olie en Gas, veel economische groei niet alleen in POS maar zeker ook in San Fernando, geen hang-ouderen en andere Ned problemen.

    Goede scholen, wel wat warm soms ( vooral tussen April- Augustus) dus zorg voor een lekker huis. En let op woon werk verkeer zoals Curasoleno schrijft, ze missen daar een paar FLYovers vooral rond POS.

    Nou succes met je keuze.

    gr,

    Tomás

  • Curasoleno

    Tomas,

    Chaguanas (geboorteplaats VS Naipaul). Tevens mall city van T&T LOL

    Ze wonen een beetje verspreid maar voornamelijk op Xavier street. Een erg lange straat. Min of meer achter de market en bij het politiebureau.

    Longdenville woont een neef van mij. Iets verder dan de Longdenville drugstore.

    Gr.

    Curasoleno

  • sidney

    Sweet Sweet Tnt!!!

    Criminaliteit is wel slecht hoor, maar wat ik al zei, All die Nederlanders die op trini zitten, wonen veilig in een security buurtje ergens in West Moorings of ergens in Chaguana's en hebben wel wat poen.

    Nou ik ben niet helemaal eens met de economie van trinidad.

    Trinidad economie hangt af van olie nou de laaste jaren hebben ze problemem met de olie peil,speculaties zeggen dat Trinidad in 5 jaar NO oil heeft, dat betekent dus veel shit voor trinidad. Trinidad 25 jaar geleden was totaal anders ze hadden niet de luxe wat ze vandaag hebben.

    Dus denk het goed over voor dat je wilt verhuizen, nou voor Trinidad immigratie is het vrij makkelijk om ee Duo citzenship te krijgen of

    een extency aan te vragen, ze controleren of je werkt niet.

    beste locatie en veiligste om naar toe te gaan met een normaal budget is Woodbrook area, Vrij veilig en je woont waar alle shit happens.

    Veel suc6.