Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

belangrijke vraag

  • Jolien

    Hoi ik heb een vraagje..Ik ben een 4e jaars student van de Internationale Hogeschool in Breda NHTV. Nu gaat mijn afstudeerscriptie over T&T. Mijn vraag aan alle mensen die daar ooit op vakantie zijn geweest, hoe de reactie van de lokale inwoners was op al de toeristen? Waren ze blij u te zien, maakten ze vrijwillig een praatje of lieten ze merken dat ze totaal geen behoefte hadden eraan. Ik moet namelijk onderzoeken of er bij de lokale inwoners een gedragsverandering optreed bij het opkomende toerisme…Dus alle ervaringen zijn welkom en wie weet helpen jullie me op weg! Alvast bedankt..Groetjes Jolien

  • Tomás webmaster TnT.pagina.nl

    Hoi Jolien,

    Over het algemeen zijn de mensen daar wat beter gemanierd dwz hoffelijker dan hier.

    Althans dat is mijn ervaring. Soms zie je juist toeristen die bot, luidruchtig & zichzelf heel belangrijk vinden.

    In Tobago zijn ze op sommige plekken veel toeristen gewend en dan zijn de mensen soms wat korter van gesprek. Ooit wel een keer meegemaakt dat iemand boos werd omdat ik een foto maakte van hoe hij vis aan het verkopen was, maar dat was jaren terug en nu verkopen ze op die plek geen vis meer.

    Op andere plaatsen bijvoorbeeld de Royal Castle ( soort van KFC) bij het vliegveld van Tobago zag ik een mooie interactie met toeristen & personeel. Ze waren namelijk voor de meeste toeristen zeer moeilijk te vertaan ( echt tobagonian english), maar ze herhaarden hun woorden 3 -5 keer (zelfde slang) en toen begreep de toerist het nog niet maar hebben ze samen wel gelachen.

  • Genevieve

    Hi Jolien,