Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Rondreizen

  • Han en Ineke Willeboordse

    Hallo,

    Wij zijn een echtpaar van rond de 50 jaar en zijn van plan om 3 weken naar Tobago te gaan in jan/feb 2006.

    Nu is mijn vraag of het te doen is om vanaf de luchthaven het eiland rond te reizen met openbaar vervoer of te voet.

    Het plan is om ergens 2 dagen te blijven in een hotel of app. en dan wat verder te trekken naar een volgende plaats enz.

    Haast hebben we niet en hoeven ook niet direkt het hele eiland rond.

    Is het dan te doen om steeds een slaapplaats te vinden zonder te reserveren?

    Groeten

    Han en Ineke.

  • Tomás webmaster TnT.pagina.nl

    Nee dat lijkt me absoluut niet te doen

    zeker niet in JAN FEB.

    zie ook mijn andere posts.

    Heel Tobago is zo goed als volgeboekt ( speciaal rond carnaval) en dan wil je denk ik ook niet lopend verder gaan zoeken. Het is ook een klein eiland.

    Het zuster eiland Trinidad is ietjes groter en heeft dus ook wat meer maxi bus vervoer.

    Probleem is dat de vluchten tussen de eilanden ook totaal vol zullen zijn.

    Ik zou maar gewoon een auto huren of dit (openbaar vervoer & lopen) in een ander land gaan doen wat een stuk groter is Cuba of Dominicaanse republiek.

    Dan heb je ten minste nog wat slaapplekken of Venezuela kan je heel mooi met de bus van Caracas naar Merida en verder de bergen in. Kan je natuurlijk wel weer combineren met een weekje Trinidad om bv als eco toerist Asar Wright te bezoeken & de scarlet Ibis toer. Zorg wel dat je dan a.s.a.p nu een slaapplek regelt, vooral als je ook nog carnaval wilt meemaken.

  • Genevieve

    Hallo Han en Ineke,

    Ik ben zelf niet bekend met Tobago, maar de tijd dat jullie willen komen is de aanloop op de Carnival en dan is het meestal vrij druk in de hotels en GuestHouses. Hebben jullie al reserveringen gemaakt?

    Je zou het eventueel met taxi kunnen doen, denk ik. Er is geloof ik ook een bus, maar weet niet echt of dat aanraadbaar is, qua betrouwbarheid(tijd)

    Waarom willen jullie niet een auto huren?

    Tobago kun je makkelijk in minder dan 3 weken verkennen.

    Eerlijk gezegd zou ik het zelf niet zo aanraden om ‘zomaar’ op de bonnefooi te gaan. ALs je Tobago binnenkomt moet je een verblijfplaats vermelden op je formulier,dus je moet voor de eerste dagen wel wat hebben. Ik neem aan dat er wel kleine b&b's zullen zijn waar je eventueel tercht zou kunnen. Warrom kijk je niet op de Tobago page, misschien is daar wat meer info over.

    Richting het Noorden, Speyside en Charlotteville is het een stuk rustiger dan Pigeon Point,Bon Accord en Scarborough.

    Dit zijn mijn meningen,ongetwijfled zullen anderen er anders over denken.

    Veel plezier.

    Genevieve