Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

nederlanders met drugs in Tobago

  • Tomás webmaster TnT.pagina.nl

    http://www.nu.nl/news/643691/20/Nederlanders_met_drugs_aangehouden_in_Trinidad.html

    hm sinds Martinair direct op Tobago vliegt valt me ook op dat er een paar reizigers soms erg nerveus zijn en er niet erg als op vakantie uit zien.

    Ik hoop voor ze dat ze hun straf in Nederland mogen uitzitten.

    Tobago is helaas wel al snel een doorvoer station geworden.

  • Tomás webmaster TnT.pagina.nl

    het staat natuurlijk ook in de TnT papers:

    http://www.trinidadexpress.com/index.pl/article_news?id=123231525

    http://www.newsday.co.tt/stories.php?article_id=31812

    Crown point is ook wel een vliegveld voor mensen met stalen zenuwen.

    Het is een klein vliegveld & na het inchecken kijken sommige agenten bepaalde passagiers nog recht in je gezicht tot je weg mag vliegen. Dit kan zo 20-40 minuten duren.

    Koffercheck is namelijk direct naast de glazen duren met de wachtstoelen. Er is altijd wel een groep van 5 -8 agenten omdat het voor hun allang duidelijk is dat er meerdere drugs couriers in Crown point een poging wagen.

    DUS NEDERLANDERS NEEM GEEN DRUGS MEE vanuit Tobago!!!

    Je moet natuurlijk nooit drugs meenemen maar als je dan zo een stomme rund bent om dit wel te doen ga dan niet over Tobago.

    Echt het is daar veel te rustig op het vliegveld & je zal gigantisch opvallen ook al ben je al door de koffer controle.

  • Kim

    In Tobago op het vliegveld (bij de gate) hebben ze een hele enge politiechef die iedereen heel intimiderend aanspreekt en ondervraagt. Toen ik de vorige keer terugging met Martinair naar Nederland werd ik door hem als verdacht beschouwd en daarop meegenomen naar een heel eng aftands achterafkamertje door twee agenten waar de honden aan de andere kant tegen de muur, of eerder het houten wandje, sprongen en erg angstaanjagend blaften. Mijn bagage (die vooraf al twee keer gechekt was omdat anderen bij het inchecken mij ook al verdacht vonden) is toen zo grondig gecheckt (onder schoenzolen, in 10 minuten eerder op het vliegveld gekochte flesjes rum, en zelfs haalden ze het folie van enkele tampons af om ze te checken) dat ik echt helemaal niets had kunnen meenemen als ik dat had gewild. Ik was zelfs bang dat de honden of de agenten ergens tussen mijn kleren of een boek ofzo een restje ganja zouden ruiken. Maar ik was clean dus mocht door. Ik kon de teleurstelling op de gezichten van de agenten (en dan vooral de hoofdagent) zien; alsof ze het niet konden geloven. Maar het punt is dus dat ze daar zo'n goede controle hebben dat het echt heel dom is inderdaad om drugs mee te nemen via Tobago (vloeibare cocaïne hebben ze daar al vaker gevonden dus ook daarmee houd je daar niemand voor de gek). En pech als die mensen in Tobago of Trinidad in de gevangenis komen; daar hebben ze een misdaad begaan, dus moeten ze ook berecht worden volgens de wetten van dat land, inclusief alle ‘ongemakken’ van de beruchte gevangenissen van T&T; eigen schuld, dikke bult.

  • Genevieve

    Helemaal mee eens. Ik ben zelf nog niet met MartinAir gegaan. De Ned.Ambassade hier gaat, ik geloof, 1x per week naar de gevangenis om Nederlanders hier te bezoeken die zo stom geweest zijn om dit te doen.Er worden vrijwilligers hier gevraagd onder de ned.gemeenschap om te ‘helpen’. Dit houdt in boodschappen doen voor ze, want het is hier echt kudde in de gevangenis, eventueel brieven helpen schrijven, dat soort dingen. Omdat Ned. bekend staat om een land dat erg soepel is t.a.z van de drugsbeleid wordt er zeker meer aandacht aangegeven.

    Ik heb het zelf meegemaakt een aantal jaren geleden toen ik uit T'dad kwam met KLM, toen zij er nog opvlogen, en dat was ook geen pretje.

    Er is hier, ik geloof vorige jaar, een jonge vrouw gepakt bleek dat ze in verwachting was, wist ze zelf niet,heeft het kind hier gehad,haar ouders hebben het kind opgehaald en weer meegenomen naar ned en zij zit hier in de gevangenis. Het feit dat ze ook nog blank zullen zijn zal ook wel wat stof opdoen waaien in de gevangenis. Hier zitten ze met 5/6 in een cel, het is echt heel smerig.

    Soms weet je niet waarom ze het doen, hebben ze geld nodig, zijn ze bedreigd, je weet het niet. Ik maak helemaal geen excuses voor die mensen, maar ze hadden beter het niet kunnen doen of gepakt kunnen worden in ned, daar hebben ze tenminste nog tv en goed eten.

  • Curasoleno

    Tja dat soort behandeling maken wij Antillianen elke keer mee als we naar Nederland vliegen. Hier op Hato al. en dan in Nederland nog een keer. iemand met een pet word er al meteen uitgehaald. Ook kan men je gewoon weigeren voor een vlucht. En bijna altijd worden alleen maar gekleurde mensen uit de rij gehaald. Zelfs oude omas werden uit de rij gehaald en moesten in het kantoortje op een neer dansen etc.. schandalig gewoon.

    Idd als je zo stom bent om drugs mee te nemen heb je het aan jezelf te danken.

  • Ron

    Niks schandaligs aan,deze discussie is wel eens eerder gevoerd op het Curacao forum,mensen voelen zich zeer snel aangevallen en beledigd,je zou juist blij moeten wezen.Het is niet meer als terecht dat er zware controles zijn en blijven.

    Men kan je alleen weigeren voor een vlucht als je verdachte bent van bv harddrugs smokkel ja,ik zie daar niks mis in !!

    Het kunnen nl ook jou kinderen zijn die met deze gif in aanraking kunnen komen !!

  • Ron

    O ja,en over die oma's wat zo “schandalig” is,als je beseft dat er heroinesmokkelgevallen zijn geweest waarin zelfs baby's worden ingezet ( uit de kranten ) ,is dit peanuts !!

  • Kim

    Maar waar het omgaat dat zo schandalig is is dat douane-beambten je enkel en alleen gebaseerd op je uiterlijk als verdachte bestempelen. En je kan zelf wel bedenken wie er dan altijd uitgehaald worden. Als ze het echt grondig en eerlijk willen doen moeten ze consequent iedereen controleren. En daarbij, als je je vliegtuig mist omdat je gecontroleerd bent en het teveel tijd in beslag nam, maar je komt er wel onschuldig uit, krijg je NIET je geld terug. En dat is gewoon ronduit belachelijk natuurlijk.

  • Curasoleno

    Ron, inderdaad is het gif en dat gif is enkel op osn eiland omdat jullie Hollanders zo nodig drugs willen hebben! pak die dealers en gebruikers op in Nederland. Het drugs gaat voornamelijk via Rotterdam met containers naar NL waar jullie het consumeren!

    Als er zo nodig controles moeten zijn dient dat voor iedereen te gelden en niet alleen op huidskleur. Waarom word ik er steeds uitgehaald? Omdat er een paar eilandgenoten bolletjes slikken?

    Nederlan dis de grootse synthetische drugs producent van de wereld!! Hoe zou jij het vinden als jij in elk land grondig word onderzocht of dat je T&T niet in mag omdat de T&T officials denken dat jij misschien drugs gaat smokkelen!

    Trouwens laatst stond in de krant van alle EU landen zitten de meeste Nederlanders in buitenlandse gevangenissen. meeste voor drugssmokkel!

    Het weigeren zonder geldige reden van een vlucht is wel schandalig. Zo mochten onze studenten in NL niet eens naar kerst naar hun ouders omdat ze geweigerd werden? En idd geen geld terug. En bij de KLM of Douane niemand die uitlegde waarom.

    Trouwens geld het principe innocent til proven guilty niet? Laat hun maar bewijzen dat ik dan drugs smokkel. Als ze geldige redenen hebben om mij als verdachte te zien. Maar hun enkele aanwijzing is is dat ik Antilliaan ben en gekleurd ben…

  • Ron

    Listen,

    Als er ALLEEN MAAR donkere mensen uitgehaald worden klopt dat zeker niet.

    Als er mensen uitgehaald worden,die naderhand onschuldig blijken en hun vlucht missen,en het maar uit moeten zoeken,klopt ook niet.

    Je zegt:“jullie willen drugs hebben,en jullie willen het consumeren”,hier klopt geen fluit van,ik weet beroepsmatig dat er een grote mix is van gebruikers van diverse afkomsten.En ook al wil een land het hebben,die rotzooi heeft een fatsoenlijk mens gewoon bij zich te houden.

    Ik voel me hier aangesproken.

    Een “paar” eilandgenoten ???

    Je hebt wat cijfers gemist de laatste jaren denk ik.

    Ik vindt het zeer kinderachtig om vinger te gaan wijzen wat nederland en nederlanders wel of niet fout doen in deze discussie,het gaat er om dat de Ned.overheid er alles aan probeert te doen om dit gif uit het land te houden.

    Nogmaals: onterecht en onschuldig en vlucht gemist ? Dan moet er een vergoeding komen.

    Echt en alleen maar donkere mensen er uit gehaald wat velen beweren ?

    Zet iemand onafhankelijk zonder vooraankondiging,en laat deze een aantal weken meedraaien beroepshalve met een leugentje om bestwil.

    Feit blijft dat ook jij hier een erfenis hebt van wat S.O.M.M.I.G.E.N. van jou EIGEN LANDGENOTEN hebben gedaan cq doen,het importeren van dodelijke hard-drugs,mooier kan ik het niet maken.

    Maar dit is een eindeloze discussie,ik vrees dat harddrugs altijd zal bestaan.

    Nu heb ik het nog geen eens over de troosteloze situatie qua werk en inkomen op Curacao voor sommigen bijvoorbeeld,dit heeft weer tot gevolg dat het “ik neem de gok” komt kijken,vaak eindigend achter tralies,met alle dramas van dien.

    Ik begrijp jou,begrijp jij mij ?