Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

werk zoeken in T&T

• Esther S.

Graag zou ik van jullie mensen die dit forum vaker bezoeken (en dan vooral van de Nederlanders die in Trinidad en Tobago werken) advies willen vragen over een baan vinden als Nederlander in T&T. Ik ben er al een aantal keren geweest en eerlijk gezegd lijkt het me echt geweldig om er een (tijdelijke) baan te hebben om er langere tijd door te brengen. Hebben jullie tips over het vinden van werk maar ook over visa en werkvergunningen e.d. en of misschien heb je niet echt een werkvergunning nodig? En in welke sectoren zou het meest werk zijn? Alvast bedankt voor de hulp!

• Genevieve

Wat voor werk zoek je? Voor hoelang? en heel erg belangrijk, heb je zelf geld waarvan je jezelf kunt onderhouden?!

Een werkvergunning krjig je hier niet zo makkelijk. Het bedrijf moet kunnen aantonen dat jij geen werk van een local weg neemt. Je moet hier, officieel, zelfs een vergunning aanvragen om vrijwilligers werk te doen als buitenlander.

Wil je hier een eigen zaak opzetten is het een stuk makkelijker, money talks and makes the world go round!!!!!

Het is hier inderdaad fijn wonen en werken. Maar het is net zoals overal werken en wonen. Je werkt hier keihard. Werk je niet dan kun je niet zoals in Ned. je hand ophouden om bijslag te krijgen. Je moet hier je eigen ziektenverzekkering afsluiten.

We hebben wel fijn veel ‘public holidays’ volgende week zelfs 3, kerstdag, 2de Kerstdag en de dag erna, omdat de dag ervoor een public holiday is, heerlijk zo'n land toch!!

Je kunt mij prive mailen als je wilt.

Groeten,Genevieve

• Genevieve

Vergat te zeggen dat salarissen hier zijn geen vetpot, zeker als je hier als ‘local’ aan de slag gaat, vergis je daar niet in. Natuurlijk afhankelijk van wat je doet. Het is altijd beter om via het buitenland hier aan een baan te komen

• esther

Genevieve,

Bedankt voor je info. Jammer maar ik heb niet echt een kapitaaltje achter de hand om een eigen zaak te beginnen… dat lijkt me wel leuk een restaurantje ofzo. Maar zelf zoek ik meer iets in de richting van de ontwikkelingssamenwerking (daar heb ik ook voor gestudeerd in die richting).

Het lijkt me leuk om rechtstreeks naar je te mailen maar hoe doe ik dat?

• Genevieve

mijn email is geloof ik achter mijn naam op de site,dus als je het bericht opent, kun je op mijn naam geloof ik klikken.

Zal kijken of ik wat info kan opzoeken. Is de ILO niets,die zitten hier ook.

• Esther

Nee zo werkt het niet. Dat werkt alleen als je niet ‘e-mail adres verstoppen’ aanklikt. Dus ik kan je niet mailen zo want er staat geen adres achter je naam…