Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

duurzaam toerisme

• Marijke

Hallo,

Mijn naam is Marijke en ik ga begin februari naar Tobago om daar mijn afstudeeronderzoek te volbrengen. Ik ga onderzoek doen naar de voorlichting aan toeristen met betrekking tot duurzaam toerisme. Zijn er mensen op het forum die mij hier iets over kunnen vertellen? bijvoorbeeld over de lokale wet-en regelgeving op het eiland met betrekking tot milieu?

alvast bedankt!

marijke

• Tomás webmaster TnT.pagina.nl

Wat ik weet is dat de overheid bepaalde plekken op Tobago & Trinidad totaal niet adverteert, juist vanwege de milieu aspekten.

Daarom doe ik dat hier ook niet.

Via de ‘forestry division’ kan je wel toegang krijgen tot natuurgebieden die anders niet toegankelijk zijn.

In Trinidad kan je nu alleen nog in de nacht de leatherback turtle zien met speciale gids en na betaling daarvan.

• marijke

Hartelijk dank voor de reactie. Weet u misschien ook iets over de voorlichting die de overheid misschien geeft aan de lokale bevolking met betrekking tot het milieu? Misschien afval e.d.?

• marijke

Beste Tomas,

Graag zou ik u nog willen vragen wat u weet over het ecotoerisme? merkt u bijvoorbeeld dat er meer ecotoerisme plaatsvindt of juist meer strandvakanties?

groet,

Marijke

Hoi Marijke,

Voorlichting word er wel degelijk gegeven, vooral klein afval word meestal erg goed opgeruimd & veel borden met NO Littering ed. veel mensen in verafgelegen dorpen die ook nog voor de overheid het hoge gras naast de wegen schoonkappen.

In de grote steden is dat in bepaalde buurten niet zo.

Maar je kan natuurlijk deze vragen het beste gewoon stellen aan de instanties daar

Trinidad heeft weinig of geen intresse in massa charter vakanties.

In Trinidad zijn er vrijwel alleen eco toeristen,business travelers & carnaval toeristen.

In Tobago zijn er ook strand vakanties, maar voor het echte luie ALL-in strand vakanties zijn er betere bestemmigen zoals Isla Margerita, Cuba of Santa Domingo.

Maar in Tobago zal het misschien 50 -50 zijn, je kan dit beter ook gewoon aan de autoriteiten daar vragen. succes verder