Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Waar o waar

• Cuba-Junky

Hoi,

Ik begin nét vers aan mijn onderzoekje “Ik wil naar Trinidad en/of Tobago maar wát is het leukst van beide eilanden”

Handig om te weten

Ik wil:

1. géén grote hotels zoals RIU en andere all inclusives

2. leuke restaurantjes in de buurt

3. evenveel lokale bevolking als toeristen of liever méér lokalen dan toeristen

4. knus hotelletje maar wél met wat luxe

5. strandje in de buurt op loopafstand, liefst zo blauw mogelijk (word moeilijk geloof ik qua kleur)

Dat was het wel even om te beginnen …

Gr

CJ

www.cuba-junky.com

• Tomás webmaster TnT.pagina.nl

Hoi Cuba-Junky,

Leuk dat ik wat terug voor je kan doen, nog bedankt voor al je hulp toen ik vragen had over Cuba.

Maar wanneer wil je gaan ? Wil je nog Carnaval meepakken ?

Hoe lang ?

Reis je alleen of met partner ? ( Er zijn veel ideale family hotels maar vaak verder van de restaurants & uitgaan plekken)

Je kan voor de verschillende aanbiedingen gaan die erop het kopje reisburó's staan.

Dat zijn vaak best ok aanbiedingen. Ik denk dat je ook Crown Point wel een leuke plek zal vinden ( veel locals, lekkere hapjes en leuk strand)

Ik heb dat zelf nooit gedaan maar ik ga ook altijd nog naar mijn schoon fam. in Trinidad. Dus meestal maar een weekje in Tobago en boek zelf de laatste keer Conrado hotel dat pal op Pigeon point ligt. Een van de mooiste locatie van heel Tobago maar ik zou daar niet langer dan een weekje of anderhalf boeken.

TnT heeft zoiezo geen All inclusives met armbanjes en zo.

• Cuba-Junky

Hé Tomás … dat is grappig :)

Het is altijd prettig om op je zoektocht geleid te worden door een insider toch? ;)

We zijn met z'n tweetjes en willen begin september 2 weken, na het hoogseizoen dus.

Ik ga niet zozeer om de aanbiedingen alswel het moet er knus en gezellig zijn dus geen groot hotel, max 30 kamers liefst kleiner maar wel met een beetje luxe …. lui na hard werken.

Ook belangrijk: ik moet op het internet kunnen dus óf een goed internet café in de buurt óf (wat al vaker is gebeurd) het hotel moet mij een gelegenheid bieden om 1 á 2 uurtjes per dag online te gaan, dit ivm mijn werk.

Hoi,

Ok je gaat 2 weken en ik neem aan liefst Tobago.

( Er is wel een uitstekende connectie met Havana naar POS ( trinidad) waar wij gebruik van hebben gemaakt)

Ik neem aan dat je vanuit Nederland vliegt.

Alleen Tobago is heeft maar een beperkt aantal Hotels. Ook is er niet echt een hoog seizoen. ( alleen de week net na carnaval)

Dus of je neemt een lekker Hotel met veel faciliteiten, bv. Grafton, Mount Irvine of Le Grand Courlan ( zie ook de eerdere posts over reisburo's) of je neemt iets klein ver weg waar ook de betere duikplekken zijn. Er zijn niet veel middel hotels en zoiezo vrij weinig restaurants op loopafstand. Ook zijn de Hotels behoorlijk kostbaar voor 2 weken zonder een tour operator. Reken dan op 150 - 200 dollar per nacht.

Ja ik denk dat je het beste toch gewoon met de touroperators kan gaan en voor 2 weken een auto erbij huurt kijk anders ook op http://www.mytobago.info/forum/

voor meer info.

Hé Cuba-Junky,

Je kan wel trouwens makkelijk een dik weekje hotel Conrado boeken ( niet groot en het enige hotelletje op Pigeon point) en daarna weer wat anders bv. een paar dagen Trinidad aandoen. Gewoon auto huren en met de ferry dan kan je in POS wel lekker eten en uitgaan.

Maar wellicht is dat niet zoo lui & relaxed.

Een ander Hotel wat dicht op Crown point zit is Coco Reef, de luxe van een mooi hotel en toch zit je op 5 min. op het strand van de Locals ook zijn daar wat meer restaurants en goede BBQ's. Dit is trouwens ook weer dichtbij Pigeon Point.Tobago is wel een plek waar je ( vind ik ) een auto wilt huren op vakantie, zeker wel een dikke week als je voor 2 weken gaat, tenzij je natuurlijk helemaal gaat voor watersporten.

Nogmaals ik heb nog nooit via een touroperator Tobago geboekt maar de prijzen zijn wel veel beter dan zelf boeken en daarom denk ik dat ik dat de volgende keer wel zal doen.

Internet zal wel lastig worden in de kleinere hotels, lekker eten moet je trouwens ook een beetje weten te vinden buiten de grotere hotels en je moet heel erg op je timing letten in sommige dorpjes in het noorden, ( kijk mijn eerdere posts, heerlijk brood in castara, espresso & fruitshakes op Pigeon point, crab vlees op Crown point, groote chinees op de Lagaan).

Maar in Charlotteville ben je dankbaar als er nog een shark&bake met zakje chips beschikbaar is ;)

Er zijn wel vaak goede ( duurdere) restaurants in de buurt van Mount Irvine hotel & ook een paar bij de kruising Pigeon point maar daar was ik 2x te laat voor ;) Gelukkig zijn daar een paar BBQ's,

Maar in de hoofdstad scarborough is er vrijwel niks te eten als je laat bent alleen KFC. Hoewel de tijd staat niet stil en wellicht is er in een jaar al het een en ander bijgekomen.