Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Werk en een eigen bedrijf op T&T

• jurjen

Goede morgen,

Hier eigenlijk een berichtje aan Tomas en Genevieve. Ik ben net terug uit T&T voor vakantie. Het avontuurlijke bloed stoort mij al jaren na een periode van 6 maanden in Zuid Afrika. Het is voor mij niet meer de vraag of ik naar T&T verhuis, maar meer wanneer en waarvoor.

Jullie beiden hebben volgens mij al veel kennis van het land, wat is jullie binding met de eilanden?

Ik ben nu in nederland info aan het vergaren, zoveel mogelijk, voor de bovenstaande droom. Heb inmiddels een contactpersoon bij de ambassade. De planning is eerst weer voor een maand (of 2) terug te gaan en mijn speurtocht naar info verder te vervolgen, wellicht gecombineerd met een baan.

Hebben jullie nog tips voor websites, organisaties, initiatieven of personen die ik zou kunnen raadplegen/benaderen, zowel in Nederland of T&T.

Kunnen jullie een inschatting maken van de hoeveelheid geld die nog is voor het opzetten van een klein guesthouse op Tobago. Heb ook gehoord dat een work-permit vrij prijzig is, enig idee hoe prijzig? Alle info is welkom, alvast bedankt en een leuk forum Thomas, dank!

• Tomás webmaster TnT.pagina.nl

Hoi Jurjen,

Hardstikke leuk dat je er zo'n goede tijd heb gehad.

Mijn link met TnT is dat mijn vriendin daarvandaan komt en mijn dochtertje ook erg trini ;) is. Daarom ben ik daar vaak op vakantie ( vroeger met de Bwie en nu dus met Martinair) Zelf vind ik het ook een geweldig land en liefst woon ik daar z.s.m.

Zeker nu we van Rita geen engels meer op straat mogen praten, waar gaat dat hier naar toe ? Ben net een paar maanden geleden bij Trini's in New York geweest.

Ook mooi en je kan er zo doubles halen. Verder heb je daar geen allochtonen, autochtonen of ''intergratie in onze samenleving" met onze wormen en maden ;) Nee newyorkers zijn geweldig en van intergratie komt er daar gelukkig helemaal niks van, ze blijven een bijelkaar geraapt zooitje !

Ah Love it !

( ps. Beetje politiek gezwets en indien mensen nu meeteen menen te vinden dat ik dan maar z.s.m. op moet rotten naar TnT of NYC, dan zeg ik JAAAAAAA ik werk er hard aan ;)

ok

Geld zal je wel moeten hebben, er zitten ook een paar nederlanders ( ex-piloten) daar met een groot Hotel op een niet zo goede locatie. Wel een mooi oud landhuis geloof ik. Als je nou veel van duiken weet kan je natuurlijk iets kleins in noord tobago openen ?

• Genevieve

Hallo Jurjen,

Alles hangt ervan af wat je wilt doen en waar. Je hebt zeker een hoop geld(borg) nodig en een werk/verblijfsvergunning nodig. Heb je hier een contactpersoon in de Ambassade en wie, ik ken ze alemaal hier. Je kunt ze ook emailen, weet niet wat het email adres is maar dat zou je kunnen uitvinden bij buitenlandse zaken.

Ik ben hier geboren, heb 14jaar in Ned. gewoond en ben 11 jaar gelden teruggekomen met een Ned. man en heb nooit meer teruggekeken.Mijn vaders famile woont hier. Mijn moeder is hier met de Ned.ambassade hier terecht gekomen.

Wij zijn al 5 jaar niet in Ned. geweest en kan ook niet zeggen dat ik het mis.

Er is ook een ambassade in Brussel, daar zou je ook info kunnen opvragen.

Veel geluk.

Genevieve

• Jeroen

Jurjen,

Ik wil ook hier weg en iets op Tobago gaan beginnen !!! Weet jij iets meer over de work permits.Ik weet wel dat je er een krijgt als je met iemand van daar trouwt.

Groeten Jeroen