Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Caribbean Star

• Curasoleno

Vanaf Juli zal Caribbean Star elke dag tussen Curacao en Trinidad vliegen.

Ook op meer christelijke tijden dan ALM en BWIA deden.

Heeft iemand ervaring met deze vliegtuigmaatschappij?

• Tomás

Hoi Curasoleno,

Ik heb hier geen ervaring mee, maar het klinkt goed.

Alleen wie zijn Caribbean star ? is dat van Curacao ?

Ik heb wel eens gekeken of het goed vliegen was via Curacao en ook daar een paar dagen te blijven hangen maar inderdaad de tijden waren niet zo best vroeger..

• Curasoleno

Nee volgens mij van Antigua maar ze vliegen ook vanaf Trinidad.

Ik weet wel dat er binnenkort een paar vliegtuigmaatschappijen van hier zoals exel naar Trinidad zullen vliegen.

Caribbean star wil rond 1 uur in de middag vliegen is niet slecht en dagelijks

• Genevieve

Caribbean Star is de concurent van LIAT, en doet het al een paar jaar erg goed hier. Zijn gestationeerd in Antigua, eigenaar is Stanford, een zeeeer rijke Texaan die in Antigua een bank gestart is jaren geleden. Wij zijn 2 jaar gelden met DCA naar Curacao gegaan, prima,om 9am zaten we al in het hotel. Het ‘nadeel’ met 1pm vliegen is dat je al een dag kwijt bent, vinden wij persoonlijk. De terugvlucht was toen ook prima, om 9pm terugvliegen.

Mijn vliegt vaak met Caribbean Star en vindt het veel beter dan LIAT, die zijn nooit op tijd, volgens hem.

Happy flying

• Ron!

Ik vindt het jammer dat de vaste bezoeker shier nie tmee willen praten over de GIGANTISCHE GROTE CRIME die er nu is op trinidad ……..ik hoop niet dat dit een onderwerp is waar zogenaamd niet over gesproken mag worden,wat vinden jullie van de hele situatie ?????

Wat moet er gebeuren als eerste ??

• Tomás

Ron,

Ik weet alleen dat veel trinidadians zich daar schamen voor de de positie die ze hebben op de crimi wereldranglijst.

Verder wordt er echt best hard aan gewerkt maar heeft bijvoorbeeld ook de politie nog een gigantische modernisering door te voeren.

Alleen een blik opentrekken van FBI agenten en Scotland Yard is niet genoeg.

Maar vergeet ook niet de invloed van de regio. En de gigantische cocaine problematiek juist in die driehoek van Bolivia, Colombia en alle transport landen vlak bij.

Drugs & drugsgeld blijft juist daar een gigantisch probleem, ook hoe america het de laaste 30 jaar in de ''war on drugs" in die regio heeft huis gehouden is natuurlijk ook funnest geweest. Stel je eens voor indien america dat geld wat ze nu besteden aan chemicalieen uitstrooien boven oerwouden van Colombia tot Peru, -waardoor juist veel boeren daar in het verzet zijn gegaan-, ze nu eens zouden uitgeven aan voorlichten over crack en cocaine op lagere en middelbare scholen in hun eigen land. Ik weet de oplossing ook niet, maar nu wordt er elke maand een elftal van vakbondleiders vermoord in colombia en zijn er miljoenen mensen daar in eigen land vluchteling.

Misschien mag Trinidad ook een beetje trots zijn dat ze toch een echte democratie zijn, een sterk groeiende economie hebben en daarboven op nog veel mensen hebben kunnen opnemen die niet meer vooruit konden in hun eigen landen ( vooral Venezuela) Het is natuurlijk wel makkelijk praten vanuit Europa en ja andere caribische landen hebben soms echt het voordeel dat ze ver van de cocaine productie zitten en ook een zeer kleine economie hebben waar het moeilijk wat verbergen is, zodat ze die elementen die eens aantrekken.

• Genevieve

Niemand hier vindt het prettig of leuk of fijn wat hier allemaal gebeurt. Mensen zijn wanhoopig hier. Er is nergens hier geen hulp te halen, want alle lagen van de regering is corrupt!! en alle lagen van society!!!

Overal ter wereld gebeuren er verselijke dingen, omdat het zo klein is hier,is alles meteen groot nieuws. Niet dat verkeerd is, het tegendeel is waar. Ik, met zoveel andere Trini's hebben gehuild toen we lazen wat er met kleine Amy is gebeurd, wat er met kinderen gebeurd die in tehuizen zitten omdat ze velilige plek thuis hebben. Het is zolas we hier zeggen, ik weet het niet goed uittedrukken in het Ned. sorry. It is a total breakdown in society, there is no control over anyone anymore.

Het is vreselijk wat er hier gebeurt, maar in Ned. gebeurt er ook zoveel, het lijkt alsof mensen, overla, het niets meer kunnen schelen wat er met anderen gebeurt, totdat het naast hun gebeurd!! Ik zie het hier dagelijks. Ik zie kinderen rondzwereven, vagrants, mensen die in St.Ann's(mentale inrichting) vrijrond kunnen lopen, wij wonen om de hoek er van. Je gaat snel je auto in als je ze ziet, je doet je ramen dicht. Mensen zijn hier desperate, doen hier alles om geld, hoedan ook te krijgen.

Onze befaamde CEPEP, of voorheen URP, opgezet door de Jamaat. Betaald door de PNM regering hier. Patrick Manning is mede oorzaaker van een helehoop elende hier, net zoals Basdeo Panday, allemaal stelen ze, de ene meer openlijk dan de andere. Voordat iemand denkt dat ik rascistsche bezig ben, ik ben zelf zo blank als het maar kan, blond haar, blauwe ogen, het kan mij niet schelen wat je huidskleur is. Je bent aangesteld om een taak te vervullen, je bent gekozen door het volk, doe het dan. Iederen zegt het, van zwart tot indier tot chinees.

Natuurlijk kan ik verder doorgaan, dat doet iedereen hier. Er is een comite opgericht vorig jaar: 136 Kieth Noel Comite. Hij is murder statistic' hier vorige jaar, en het wordt hoger dit jaar, we zitten al op 167 moorden!!

• Genevieve

Kom jij het hier goedmaken, iedereen weet het allemaal beter, Ik zelf weet niet meer wat er gedaan moet worden.

• Ron

Nee ik kom het niet goedmaken !

Als ik dat zou kunnen zou ik miljonair worden.Maar dat er hulp van buitenaf moet komen is zeker,gezien de inmense corruptie blijkbaar.

Waar blijft nu die verenigde staten met hun macht en geld ….misschien kunnen die nog iets doen,Trinidad zelf was al niet 12 van de populairste vacantiebestemmingen,maar nu zeker niet.

Eingelijk,ik als soca liefhebber,ben nu al op een punt gekomen dat er eigenlijk geen carnaval kan zijn in 2007,het lijkt het wilde westen wel,zelfs kinderen worden afgeschoten,ontvoerd etc,natuurlijk gebeurt dit in ieder land,maar zo klein is trinidad niet,kom eens met een oplossing,regering daar,stuur vanuit de UK dan maar een korps commandotroepen,waarnemers,en licht de hele boel eens door van hoog naar laag,wie corrupt is gaat op water en brood voor 50 jaar.

wat een bende zeg !!

• Curasoleno

Helaas nog geen DCE of opvolger van ALM/DCA of een Caribbean Star of BWIA..

Het is nu alleen maar Surinam Airways of veel duurder en met langere reistijd via Caracas