Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ervaringen

• Jolien

Paar maanden geleden heb ik al een berichtje geplaatst over het opkomende sekstoerisme op Tobago (en alle andere caribische eilanden). Ik ben daar 2.5 maand geweest en heb veel informatie kunnen krijgen. Toch ben ik nog erg benieuwd naar verhalen van mensen, mannen en vrouwen, of zij er iets van gemerkt hebben op Tobago. Of het storend was zeker voor vrouwen? Ik als blond meisje van 23 had er zeker last van, maar ben erg benieuwd naar andere verhalen erover…

Hoop dat jullie me nog een keer willen helpen!

Groetjes van Jolien

• Jolien

P.s het is voor mijn scriptie die ik schrijf voor de NHTV (Internationale hogeschool voor toerisme en verkeer in Breda)……

• Curasoleno

Ik ben wel geen blond meisje maar tijdens mijn vakantie over 2 weken op T&T zal ik wel een paar dagen naar Tobago gaan en kijken hoe het daar is..

• Tomás

Hoi Jolien,

Wij zijn net in Tobago geweest.

Ja het is er wel, ( blanke vrouwen op zoek naar tijdelijke liefde/lust) maar ik weet niet of het opkomend is of meer op zijn retour. Ik heb er maar een paar gezien.

Ik denk wel dat het lastig voor je geweest kan zijn, juist omdat je alleen was en voor een wat specifieke studie die nogal ongebruikelijk is.(hier in nederland trouwens ook)

Zijn andere klasgenoten in hun eentje naar andere plekken geweest met dezelfde opdracht ? Vind het wel wel risicovol van julie hogeschool.

Hoop dat je verder wel een mooie tijd hebt gehad.

p.s. Ben ook nog in Guyana geweest, heb daar geen vrouwelijke sekstourisme gezien, wel enkele mannen.

• Jolien

Hoi,

Nee ik was nog samen met een andere student die onderzoek deed naar duurzaam toerisme. Zij kon daar ontzettend veel vinden. Ik had het soms wel moeilijk, maar dat komt natuurlijk door mijn onderwerp. Desondanks heb ik met veel inwoners kunnen praten, maar ook met de AIDS society en een andere organisatie. Ik was opzoek naar een uitdagend onderwerp, en dat was het zeker. Maar de 2.5 maand daar gezeten te hebben..(ik zat bij lokale inwoners in Crown point) heb ik een hele mooie ervaring opgedaan en heb nog steeds contact met mensen van Tobago.

• Roy

In ieder land heb je in feite sextoerisme.

• Genevieve

Hi,

Ben net zelf ook net terug van Tobago,afgelopen Zaterdag, en ik moet zeggen dat het een paar jaar geleden erger was. Ik heb een aantal dames, jong en ouder gezien met lokale manen en ik kon duidelijk zien dat het voor die mannen puur en alleen voor de sexs was en het feit dat de dames blank zijn. Er was een oudere dame met een veel jongere kerel……… Vies….

Ik heb het zelf ook meegemaakt. Zodra ze echter merken en vooral horen dat ik een Trini ben, ook al zie ik er niet zo uit, ik ben blond en heb blauwe ogen,maar praat rango Trini, druipen ze af. Vooral in Storebay had ik veel problemen. Wij gingen naar vrienden toe die in Johnston Apts. logeren en parkeerden in de StoreBay Carpark, wat een RAMP!!! Ik weet nu waarom ik daar niet naar toe ga!!

Overal, is het zeker een stuk rustiger wat betreft de ‘sextoerisme’.

Veel sterkte met je scriptie

Genevieve

Roy schreef:

>

> In ieder land heb je in feite sextoerisme.

• Ron-soca.

Of je het nu vies vindt of niet,het schijnt erbij te horen.

Als het om volwassen mensen gaat lijkt me er niks mis mee.

Dan nog iets,een oudere dame met een veel jongere kerel,die dame zal dus geld hebben,de jongere kerel wordt dus gewoon gehuurd voor een paar weken.

Je zegt “vies”,maar wat denk je dan van mannen die bij 3 verschillende vrouwen kinderen produceren en er vervolgens nooit meer naar omkijken,dat vindt ik pas smerig.

• Esther

Jolien,

Je schrijft dat je op Tobago was en onderzoek deed naar sextoerisme, en vervolgens dat je er last van had. Mag ik vragen waar je dan precies last van had?

Ik ben diverse keren voor langere periodes (half jaar, 3 maanden, etc) in Trinidad geweest en een paar keer in Tobago op vakantie en ik moet zeggen dat mannen vaak bepaalde dingen roepen. Maar of dat nou direct iets met het sextoerisme te maken heeft, dat vraag ik me af.

Maar goed, misschien bedoel je iets heel anders, dus ik ben benieuwd.

• Esther

PS Een tip voor Jolien:

Op 9 sept wordt er bij het KIT in Leiden het volgende georganiseerd:

DPRN / KITLV Regional Expert Meeting

'Pimping Paradise?' Caribbean Tourism and Sustainable Development

Voor meer info zie: www.dprn.nl -> klik op ‘News’, dan op ‘Agenda’ en scroll naar de datum van 9 sept.

Dit is zowel interessant voor jezelf aangezien er ook een lezing wordt gehouden over sextoerisme, als voor je studiegenoot die onderzoek naar duurzaam toerisme heeft gedaan. Ik zou er echt heen gaan, heel leerzaam!