Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Trinidad of Tobago gezelliger??

  • Steef

    willen eind mei die richting op maar wten nog niet zeker welk eiland. Op de meeste boekingsites/gidsen zie ik voornamelijk reizen naar Tobago, maar in de informatie lees ik dat Trinidad bruisender is met 's avonds veel muziek in de uitgaansstraat.

    Zelf trekt Tinidad me meer. Wie raadt wat aan en misschien een leuk hotel/resort, wil namelijk wel luxe

    Alvast bedankt

  • genevieve

    T'dad is zeker bruisender, het hangt ervanaf wat je zoekt voor je vakantie. T'dad heeft mooie standen, lang niet zo mooi als Tobago. Hoe lang kom je hier naar toe,wat wil je allemaal doen?

    Tobago is een stuk rustiger maar wel heel erg leuk, vinden wij.

    Er is een helehoop te zien en doen op beide eilanden.

    T'dad is snel, snel, snel. We hebben hier een aantal leuke uitgaansplekken in POS. Zen, More Vino, T&T Yachtclub, dit zijn er maar een aantal.

    We hebben hier stand, moerras, vogelsbekijken in Asa Wright, Leatherback Turtels bekijken in Grande Riviere, je kunt bijna overal Hikes doen. Ben net zelf net gisteren naar Paria Water Falls geweest, prachtig, met mijn kinderen. Wel pittig maar ze hebben het gehaald, ze zijn 8 en 10

    Je moet voor jezelf bedenken wat je wilt en dan je keuzes maken.

    Tobago kun je met de boot goed bereiken, blijf daar een aantal dagen en dan kun je weer naar T'dad terug komen of andersom.

    DIt zijn MIJN PERSOONLIJKE gedachten.

    Gr.Genevieve

  • tomás

    Je kan het goed combineren.

    b.v.Lang weekend Hilton in Port of Spain ( lekker zwembad) en voor de rest resort in Tobago ? Let wel op dat je op tijd een vlucht heen en terug hebt. Maar je kan ook heel goed via London direct naar POS dan hoef je ook niet over Suriname. ( met de BWIA)

    Zou ik gewoon doen als je Tobago wilt overslaan, best goed idee.

    Trinidad is alleen niet overal een toeristisch plaatje dus koop een lonely planet om alle mooie parels daar op het eiland niet voorbij te rijden.

    Trinidad is inderdaad wel gezelliger ;)

  • Tomas

    Hoi Steef,

    Bedenk me wel net dat mei de aller aller heetste maand is om te gaan.

    Eigenlijk niet de beste maand

    Daarom wellicht beter om dan veel in het water te zitten, ik zou dan toch de meeste tijd in tobago vertoeven.( snorkelen) Staat vaak iets meer wind.

    Lang weekend Hilton in POS kan dan wel prettig zijn als je toch ook goed wilt uitgaan. Je zou ook in het goedkopere Pelican (was ooit een hippe bar) kunnen boeken ligt vlak bij het hilton zodat je dan af en toe een duik in het zwembad kan nemen van het hilton ( je kan in Hilton gewoon een zwemticket kopen) Veder is het wel wellicht mooi om de leatherback turtles die juist net in mei aan land gaan te bewonderen als je toch Trinidad bezoek in Grand Riviere. ( noord kust)

    Buiten POS en SanFernando kan je niet echt goed uitgaan dus doe dat in de stad daarna ga voor de natuur in Trinidad, ( Schildpadden,vogels kijken in Acer wright etc)

    (p.s. Hilton Tobago zou ik trouwens weer nooit boeken, niet zo'n mooie plek.(vind ik))

  • Tomas

    het volgende kan wellicht voor sommigen lezers handig zijn om te weten

    Je kan in principe ook terug naar Tobago met een klein! prive bootje vanuit Grand Riviere ( alleen voor sterke magen !)

    Praat of email dan met de eigenaar van Grande Almandier.

    Maar ik heb die trip niet gemaakt, en dan zou je er ook zonder huurauto moeten aankomen..

    Elk voordeel heeft zijn nadeel ;)

    Het duurt natuurlijk wel wat uurtjes en ik zou ook nog een ander ticket achter de hand houden. Vooral interresant als je met z'n vieren bent zodat je de benzine kosten kan delen en niet terug naar de stad hoeft.

    http://www.legrandealmandier.com/default.htm

    p.s. De Grande Almandier heeft een top chef kok ( zorg wel dat je op tijd bent zodat hij zelf nog in de keuken staat)

  • Genevieve

    Hi ,

    Zal even reageren. Pelican Inn bestaat niet meer, is al een jaar of 2 weg. Daar wordt een Carlton-Savannah gebouwd. Mei is wel heet maar is wel zo bijna de laatste maand van het droege seizoen, daarna heb je veel kans op veel regen, wat het nog heter maakt, benauwened.

    Ik vind zelf vind dat je een aantal plekken kunt aan doen om te overnachten. Grande Riviere om de Leather Back Turtles te zien, wij blijven altijd in Grande Almandier, het eten is er fantastich!!!!! Er zijn 2 andere hotels daar, Mount Plesir, aan het strand, maar daar mag je het licht 's avonds aan doen ivm met de schilpadden die op het strand komen. De andere is Acajou, dit zijn allenstaande hutjes, heb je meer privacy.

    Je zou daar bijv een nacht kunnen blijven of 2, er is genoeg te doen daar, je zou een van de gidsen kunnen huren om een hike te maken in de regenwoud.

    Asa Wright is ook erg leuk om te overnachten. Als je daar min. 3 nachten blijft nemen ze je mee om de oilbirds te zien, erg indrukwekkend, je wordt meegenomen naar een grot daar.

    Hilton T'dad is erg leuk om te verblijven, lekker groot zwembad en een hele fijne terras om naar POS te kijken.

    In Tobago zou ik Coco Reef en Hilton Tobago aanraden

    Er zijn een helehoop dingen te doen hier in T'dad. Ook 's avonds is er veel te doen.

    Je kunt heel makkelijk met de bot vanaf POS naar Tobago gaan, is TT$50 voor een enkele reis en TT$100 retour, met de auto gaan is iets duurder, een aanrader. wij gaan niet meer met het vliegtuig, te veel moeite, vinden wij.

    Dit zijn mijn persoonlijke gedachten.

    Hoop dat je hier wat aan wat hebt.

    Gr. en een fijne tijd. Genevieve