Ik bne hier geboren, heb 14 jaar in Ned. gewoond, ben in ‘94 terug gekomen, kwam wel elke zomer en kerst voor vakantie, wij zijn voor mijn man’s werk op diverse car. eilanden geweest en kwamen weer terug in 2001 en gaan blijven hier voorlopig, als het goed is. We hebben hier alle twee lokaal een baan, kids gaan hier naar een lokale school.
Als het bedrijf een auto voor je regelt moet het geen probleem zijn. Als je het zelf moet huren moet je geloof ik een hogere verzekerig betalen. Voor zover ik weet kun je gewoon met je Ned. rijbewijs hier rond rijden, officieel is het 3 maaden daaran moetje een lokale rijbewijs aanvragen, maar mijn man rijdt al 13jaar!!! rond met zijn Ned.!!!
Eerlijk is eerlijk, iedereen loopt kans op beroving, bllank, zwart, lokaal, expat, toerist. als je gewoon goed oplet en geen gekke dingen doet…lokale mannen hier zijn gek op vrouwen, ze zullen naar je fluiten, sissen en soort van psssst geluid en family roepen, je loopt meestal gewoon door en zegt niets tegen ze, niet eens kijken. sommige zijn erg vriendelijk en zeggen goedendag en dan zeg ik ook goedendag terug, altijd netjes om beleefd te zijn.
Het is hier erg leuk wonen is te best veel te doen. Wij houden ons goed bezig.
Nogmaals, dir zijn mijn persoonlijke gedachten, anderen zullen ongetwijfled anders denken, niets mis mee.
Ge.Genevieve